Niklasdamm handelsträdgård

Jag och min bror Markus bestämde oss för att ta oss en liten tur ut och fotografera. Ofta brukar vi inte ha något mål det löser sig ändå. Men tänkte jag på Niklasdamm där var längesedan vi var. Men vi gjorde oss klara och åkte i väg.

 
 

När vi så kom fram fick jag se att handelsträdgården var öppen så jag sa till Markus att jag bjuder på en fika. Där finns också ett väldigt fint pelargonmuseum. Vi steg in och tog varsin glass och en kopp kaffe till mig och dricka.

 
 

Det är så mysigt att sitta ner i denna fina miljö och fika. Vi satt så länge och bra njöt. Sedan gick vi iväg och tittade på alla vackra, fina blommor. Jag gick in på det fina pelargonmuseet och förundrades över alla fina blommor och färger.

 
 

Gick vidare och tog lite fler bilder i dessa fina omgivningar runt om där. Vattnet eller sjön, tjärnen ligger så fint bredvid. Vi tog de sista bilderna innan vi åkte hemåt nöjda med denna fina eftermiddag.

Fridens Mikael.

Kommentera här: