Fredagskväll en lugn helg med lite plock o pyssel hemmavid

Så var det så åter fredag vilket kändes väldigt skönt tyckte jag. Åkte och handlade lite efter jobbet för jag ville ha något gott att äta till tv:n. Hittade något färdigt som bara var att värma inne i micron sedan rullade jag hem.

 
 

Bytte om lite kläder sedan gick jag ut på en väldigt skön promenad. Så uppfriskande och gott det var där jag gick. Alldeles lagom inför fredagskvällen. Sedan blev det Haaks detta fantastiska band som varje fredagskväll livestremar. Så kul att titta på efter det var det så dags för På Spåret och samtidigt äta lite god mat.

 
 

Bestämde mig för att på lördagen åka ut till Pingstkyrkans loppis vilket jag också gjorde. Jag hittar alltid något där som åker med hem. Lite cd skivor , cd-r skivor och böcker blev det denna gången där. Hem och bryggde på kaffe vilket smakade mycket gott. Hade planerat in en tur till tippen också. Efter tippen åkte jag och lämnade in tipset alltid spännande att vara med på ett litet hörn.

 
 

Hem för att äta mat sedan kika på ishockey på tv:n Brynäs – Växjö där Växjö var det starkare laget och vann med hela 1-5. Tog sen lugnt resten av dagen och även kvällen. Mitt stora favoritlag Södertälje mötte AIK på hemmaplan och vann vilket gladde mig väldigt mycket.  Jag somnade så gott i soffan och sov nästan hela natten.

 
 

Började söndagen med en god frukost och en kopp kaffe. Lite pyssel här hemma där jag monterade in frimärken i albumet. Kände mig för att spela bingolotto så jag drog iväg och köpte mig en lott var så nära att vinna men icke tyvärr. En lugn avkopplande fin helg var så till ända.

Fridens Mikael.

Kommentera här: