Lördag på stan blev en riktig skön promenad

Vädret denna lördag var så fantastiskt fint och skönt ute. Jag skulle ner till Brogårdshallen för vårt ena lag i bordtennisföreningen skulle spela sammandrag hemma. Jag kikade på första matchen som de vann. Efter den gick jag ner på stan och tog lite kort.

 
 

Vädret var riktigt fint och jag kände sådana vårkänslor i hela min kropp. Gjorde ett stopp vid Brogårdsgymnasiet och tog lite bilder där. Solen värmde på en klarblå himmel. Gick sen vidare för att lämna in tipset.

 
 

På väg till tipsbutiken såg jag på skylten vad Greta hade för mat vid sin restaurang i Vintergatan. Skomakarlåda där bestämde jag mig för att käka. Det som är bra är att man kan välja storlek. Jag valde small det räcker gott för mig.

 
 

Tackade och gick vidare. Dags nu att lämna in lite tips sedan hoppas på turen. Jag tippar alltid om något av mina favoritlag spelar. Speciellt då min stora lag i hjärtat Södertälje sportklubb spelar match. Kände mig klar men tog de sista korten och åkte sedan hemåt för att redigera gå igenom de bilder som jag har tagit.

 

 
 
Fridens Mikael.

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

Fina bilder du bjuder på. Ser ut som en fantastiskt fin liten stad.

Svar: Hej Hanna!
Kristinehamn är en fantastisk lagom småstad med ca 24.000 invånare. Närhet till natur och vår fna skärgård med Vänern intill. Längst ute på udden står Picassoskulturen. Det finns väldigt mycket att både se , göra och upptäcka här. Har även en fotosida på FB med flertalet av mina bilder på "Mickez fotosida" heter den.

Sköt om dig // Mikael.
Mikael

Kommentera här: