Sommarvärme, Semesterlängtan!

Godkväll på er alla bloggläsare hoppas ni har det gott i sommarvärmen som fullkomligt sköljer över oss. Ja i alla fall här i Kristinehamn så har vi haft ett fantastiskt väder de senaste dagarna ja den senaste veckan. Klagar gör jag absolut inte njuter gör jag däremot för fullt, jobbar gör jag med var dag och det gör mig absolut inget.


Har ett arbete jag trivs mycket bra med. Och det rullar på och det har idag varit fullt upp men det tycker jag bara är kul. Det känns som allt står stilla fast idag har det fläktat med lite härliga vindar. Har också varit till Christer på Elmodul och köpt mig en bordsfläkt. Den är så behövande här. Det måste vara en bra marknad att kränga och sälja bordsfläktar just nu för alla verkar vilja ha det.


Kommer nu att jobba denna vecka + nästa vecka och vecka 29 går jag på min semester. Och faktiskt längtar jag dit det ska bli så trevligt och framförallt skönt. Kommer vara hemma sedan susar jag ner till Västkusten i några dagar för att hälsa på min vän som bor där nere. Det ser jag fram emot väldigt mycket är så glad vad Internet kan göra underverk och föra samma två människor. Är så glad för dom vänner jag fått den vägen dom alla betyder var och en på sitt sätt väldigt mycket för mig.

Solnedgång över Vilången.Prästkrage.Bukett med prästkragar.Solnedgång.

Har idag haft en hel del att göra som sagt men det trivs jag med. Solen har legat på sedan tidig morgon till sen kväll och värmt men tänker inte klaga. Kom hem från jobbet tog en kopp kaffe på min balkong innan det var dags för tvättstugan. Visst är jag duktig men det är något som måste göras. Såg att värmen skulle stanna några dagar till så det är bara att bita ihop och kämpa på jag klarar den ganska bra.


Snart hägrar semestern för mig vilket ska bli otroligt skönt att få vakna på morgonen göra frukost och sätta sig på balkongen och bara koppla av och njuta det tycker jag mycket om. Det är då man kan på riktigt känna den där speciella känslan av att ha semester. Ska väl förutom västkusten göra mig någon dagstur med bilen, Nora är rätt så fint att besöka. Blir ett besök hos tjejen jag är kontaktperson åt hjälpa henne med att rensa ogräs från hennes uteplats och sedan plantera lite blommor där.


Det är alltid kul att göra något med henne för man får så mycket tillbaka. Ska göra en dagstur med henne till Karlstad under min semester det ser jag fram emot. Karlstad är en mycket fin stad att besöka sommartid mycket fint att titta och uppleva precis som i min stad Kristinehamn. Att döma av reaktionerna jag fått sedan jag öppnade min nya hemsida så är dom positiva. Det känns så kul att få läsa de orden speciellt då man lagt ner så mycket jobb med nya hemsidan.

Solnedgång.Segelbåt.Landskapsvy.Vy vid Upperudslogen.

Har tittat på allsången ikväll från Skansen på tv:n men nja är tveksam. Det var iofs bra för en tjej från min stad var med Mia Skäringer hon tillsammans med Klara bildar duon Mia & Klara. Dom är så lysande tillsammans och jag kan inte annat än att skratta då Mia kör igång med Tabita från Karlskoga. Men gillar Lottas program lite mer och absolut i måndags då hon hade dansbandstema och Thorleif Thorstensson från Thorleifs var med hela Scotts och min stora idol Kikki Danielsson. Vilket program det strålade om Kikki och hon var den stora stjärnan som hon är.


Sedan är det alltid trevligt med allsång man kan sjunga med. Skulle vara kul att besöka Lotta på Liseberg. Sedan är det så fint att bara gå runt där inne och titta och se allt det fina. Karuseller har aldrig varit min grej blir så lätt åksjuk. Hoppar gärna över men hur som helst så kommer jag få en fin semester.


Nu ska jag sätta mig på min balkong en liten stund och njuta av vädret plita på en ny dikt. Sedan blir det sängen och arbete i morgon. Kollade förut på bilderna från i lördags då vi var på logdans i Upperudslogen till Claes Lövgrens. Vilken kväll den kommer jag aldrig att glömma.


Sköt om er alla fridens från Mikael.

Kommentarer:

1 Ellen:

Väldigt fina bilder!:)

Kommentera här: