Handikapps bingo!

En gång i månaden anordnar handikappsamverkan här i Kristinehamn handikappsbingo i Landa huset som då är gamla blindskolan. Jag är sedan många år kontaktperson åt en tjej som sitter i rullstol och det innebär att jag då ska aktivera henne med olika saker. Det kan vara allt från att fika till att gå på bio eller som ikväll gå på bingo. Tycker det är så bra att detta finns det jag gör är kanske inte så mycket alla gånger men det jag får tillbaka är så värmande och obeskrivbart. Det gör mig glad och jag känner att jag gör något meningsfullt.

Bingo.Bingo.Höst. 

Hämtade henne och knallade iväg mot Landa huset vi fick oss en mycket skön promenad med. Vädret var soligt men lite småkyligt ute. Köpte brickor då vi kom fram sedan klockan halv sju började bingon. Det började mycket bra för tjejen hon fick en rad sedan två rader och skrek bingo det var så kul att se glädjen i hennes ögon. Efter en stund blev det kaffepaus fram med kaffe och smörgås innan man var redo att åter spela bingo.

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: