Du håller mitt hjärta i din hand

Har skrivit en ny dikt här som jag döpte till " Du håller mitt hjärta i din hand "..

Gråter tyst i ensamhet för mig själv för att inte visa för dig hur dåligt jag mår eller hur ledsen jag är. Jag vill inte ge dig mer problem än de jag redan gett dig. Jag vill inte be om hjälp för jag vet inte vem som ska kunna rädda mig undan de som ville komma åt mig de som ville slå mig. Men dagen då jag fann dig dagen då jag såg kortet på dig var en av de finaste dagarna som jag haft i mitt liv för solen den stod högt på himlen och värmde mitt hjärta. Jag kände för första gången att någon ville bry sig om mig bry sig om hur jag mår. Det är något jag aldrig förut känt i livet. Dina ord du gav mig var så fina och så värmande så betydande för mig. Att ha en vän som du betyder så mycket för mig du är så fin i ditt hjärta så fin då du ser på mig med dina ögon.

 

Du håller mitt hjärta i din hand så att jag inte ska tappa bort det eller förlora det. Du håller mig levande så jag inte ska göra något dumt. Du ställer alltid upp du finns du är den som för mig betyder så mycket. Glädjen för mig är att ha en vän som du och jag kan åter le för dig igen. Mina tårar ska du slippa se om jag bara få må bra utan att någon slår undan mina ben och trycker ner mig. Jag klättrar uppåt så sakta för att komma över ytan i mitt liv. Du håller mitt hjärta i din hand så jag inte ska tappa bort det så det inte ska sluta slå för dig min vän.

 

2012-03-03 Mikael Redman.

 

 

Hjärta.

Kommentera här: