Kick off resa till Örebro med IFK Ölme!

Sedan många, många år tillbaks så arbetar både jag och min broder ideellt i vår fotbollsklubb här i Kristinehamn IFK Ölme. Som ett tack för de arbete vi lägger ner och gör så får vi följa med på bortamatcherna fast jag brukar för det mesta åka egen bil för då ges det möjlighet att se sig om lite med. Jag får komma upptäcka se och möta nya platser. Men vi får också följa med då dom anordnar resor av olika slag det kan vara i samband med någon match dom ska spela eller som nu en kick off resa till Örebro. Allt handlar inte bara om att träna och spela fotboll den sociala biten runt om och utanför planen är minst lika viktig. Varje år får ju alla lag ett antal nya spelare någon slutar eller byter klubb någon väljer att trappa ner. För att då som man säger svetsa samman få ihop gruppen så gör många lag en kick off resa eller en resa där man gör som i detta fall allt annat än att spela fotboll. Det ska vara roligt lite bus och leka och det viktigaste som jag tycker gemenskap. Man ska få spelarna att känna glädje i det dom utför och gör motivation är också ett viktigt ord.

 

Och i ett antal år så har Ölme åkt till Örebro på en kick off resa just för det ligger väldigt bra men också att man trivs i Örebro avståndet är bra med. Vi var med förra året då åkte vi först till Degerfors där dom mötte IK Arvika fotboll i en träningsmatch efter den matchen bar det av till Örebro checka in på ett hotell. Nu väntade relaxavdelningen med bubbelbad, bastu och en massa avkoppling. Senare på kvällen även ett besök på en restaurang som en kille som heter Hussein eller Hulla som tidigare spelat i IFK Ölme öppnat. Restaurangen visade sig inte ligga så långt från hotellet vilket var bra. Jag packade allt hemma eller det lilla jag skulle ha med mig vilket var lite ombyteskläder och hygienartiklar såsom tandborsten, rakapparaten och lite deodorant. Efter att jag hämtat broder styrde vi ut till Bergslagshallen där vi skulle möta upp och träffa resten av laget en korv bjöd Eilert på vad skulle livet vara utan denne man. Han har jobbat inom fotbollen och främst IFK Kristinehamn sedan stenåldern det känns som Eilert alltid varit med det är en av de snällaste och skönaste människor jag träffat på i livet. Kanske borde han skriva en bok om alla de år inom fotbollen.

 

En stund senare styrde vi iväg mot Örebro och broder visste vart hotellet låg. Vägen var så ren och fin trots att det var vinter ute. Så drygt en timme senare kom vi fram till hotellet eller nja nästan en timme då. Parkera bil i Örebro ja visst om man har gott ställt för broder fick betala två hundra spänn bara för att jag skulle parkera min bil det var hutlöst dyrt. Men, men ingen ide att klaga här inte bara att gilla läget. Nu gick vi med en del av de andra till hotellet och checkade in fick vår nyckel och letade oss sedan till vårt hotellrum. En snabb koll det såg och var ett jättefint rum. Sedan drog vi ner för jag skulle tippa sedan skulle vi besöka något så ovanligt som en skivaffär det hör inte till vanligheterna. Tror inte det längre finns en enda skivaffär i hela Värmland. Tillbaka på hotellrummet lade vi oss för att vila för klockan fem sedan skulle vi träffas uppe i relaxen på hotellet då var det bubbelbad och bastu som stod på schemat. Givetvis med något svalkande och gott att dricka till om så önskades. Det var så skönt att ligga i en bad eller sol stol med en kall öl bredvid mig. Gick efter en stund in och duschade innan jag steg in i bastun där jag träffade på en mycket trevlig kvinna som jag började prata med. Hon var från Nyköping då tänkte jag direkt på Mats Bergmans och hon skulle på kvällen till Brunnsparken och dansa. Det är intressant spännande med möten man gör med människor jag får nya livserfarenheter och får höra andras historier.

 

Lite bubbelbad och en öl till så var det dags att gå ner och byta om inför middagen. Prick kvart i åtta kom vi ner till receptionen på hotellet. Där mötte mig en massa folk oj oj vad är detta tänkte jag. Såg att på scenen skulle ett band spela det visade sig att Örebro rock och blues klubb hade ett arrangemang där. Jag han lyssna två låtar på bandet o vad skönt det svängde om dom ska vi verkligen lämna detta skojade jag. Men nu var vi alla rejält hungriga och nu skulle magen fyllas med en massa god mat. Restaurangen var jättefin inredd och den låg väldigt bra placerad också. Hulla blev så glada att se oss och jag blev så glad att åter se han minns då han spelade i Ölme vad duktig han var då vilken lirare. Oxfilé smakade utsökt med klyftpotatis till och även pommes och ett antal goda såser var detta en fantastisk god måltid. Efter ett tag kom två flickor och satte sig vid vårt bord och den ena började jag samtal med om fotboll och allt möjligt. Jag njöt för fullt av denna delikata middagen med en kall öl. När så maten var avklarad så tackade vi för oss och begav oss tillbaka mot hotellet. Nu skulle de nya spelarna få göra lite olika lekar som de andra bestämt och ordnat riktigt roligt att beskåda. Jag fotade och filmade en del men det är absolut INGET dom kommer ut till allmän beskådan.

 

Vi gick till vårt hotellrum svirade om lite innan vi gick ner till hotell baren för att ta oss något gott att dricka och bara sitta och koppla av snacka lite. Jag visste så klart att dagen efter på söndagen skulle jag köra bil så jag tog det jätte lugnt med alkoholen och drack nästan inget alls för jag skulle dagen efter blåsa också. Detta är riktigt bra så tummen upp sådana här tester borde göras oftare då minimerar man risken med att någon ger sig ut och kör påverkad av alkohol i trafiken. När så klockan slog halv ett bestämde vi oss för att gå upp till vårt rum och lägga oss det var en dag i morgon med tänkte vi båda. Klockan ett släckte jag lampan och slog igen de bruna ögonen och vaggade in mig i en god nattsömn. Klockan tio över åtta på söndagen ringde alarmet på min mobil dags att stiga upp och intaga hotell frukost och dom är ju inte direkt dåliga. Gick upp och fick på mig lite kläder innan vi knallade ner nu skulle det smaka mycket gott med allt det goda som var uppdukat. Jag lät mig smaka på det mesta och äggröra är hur gott som helst lite prinskorv köttbullar och flingor mycket man inte äter i vanliga fall till frukost blev det.

 

Kaffe, kaffe givetvis denna goda dryck kan jag inte klara och leva utan då. Tog också lite pannkakor innan jag var mätt och belåten det sköna var också att vi skulle inte checka ut förrän klockan tolv. Vi gick upp lade oss en timme och vilade sedan ringde telefonen det var fixaren Nisse som påtalade att det var utcheckning på hotellet klockan tolv. Men innan hade jag varit med upp och blåst mätaren visade på 0.0 det var skönt fast det visste jag innan att den skulle visa på grund av att jag kvällen innan inte drack så mycket alkohol. Vi bestämde oss för att ta en tur ut till Media Market för jag skulle kika titta mig på en ny mobiltelefon och det fann jag så glad och nöjd blev jag. Han även med ett besök på Mariebergs köpcentrum där vi kikade runt i affärer innan vi åkte hemåt. Och på vägen hem fick vi se Kungälvs kungar komma körandes med sin turnébuss nämligen Streaplers det var stort att köra bil bakom dom. Vi var ju såklart tvungna att filma en snutt göra en liten hälsning då vi åkte bakom dom. TACK för att ni finns på jorden grabbar och för all skön svängig musik ni levererat den bästa i världen. Men det största tacket till IFK Ölme för denna resa för att vi fick följa med nu längtar man bara till att säsongen ska ta sin början.

 

Fridens Mikael.

 

Kommentera här: