Sköna söndag och solen fortsätter värma!

Solen har verkligen varit framme och förgyllt hela helgen på bästa tänkbara sätt. Fredagens vackra väder följdes upp av lördagen som övergick till söndag. Och kära läsare ändrade ni tiden på era klockor så ni inte är en timme efter. Dagen var så otroligt vacker och fin steg upp vid halv åtta och bryggde på kaffe om än lite kylslaget smög jag ut på min balkong för att äta frukost där. Jag har nog aldrig redan i mars månad slå mig ner på min balkong och äta frukost rekord med andra ord men härligt är det.

 
 

 

Efter frukosten satte jag mig ner och skrev på lite nya inlägg till min blogg och bara njöt av denna dag. Satt och kopplade av vid mitt skrivbord och skrev emellanåt gick jag ut på min balkong för att hämta lite luft. Bestämde mig för att ta en skön promenad på eftermiddagen ut för att fota lite.

 
 

 

Det gäller att passa på med ett sådant fint väder som råder ute nu. Gjorde klart en grej till min blogg innan det bar ut på en skön promenad och solen värmde så otroligt gott. Gick i mina egna tankar med min kamera och stannade till ett par gånger för att fota lite.

 
 

 

Man blir så glad då solen värmer och när vädret är så skönt som det varit hela denna helg i Kristinehamn. Gick mot Mariebergs området som det heter här i stan det är ett gammalt mentalsjukhus område som ligger så fint vid vattnet. Stannade till en kort sekund och lyssnade på fåglarna som kvittrade så vackert och fint. Gick förbi vattnet där satt några och fiskade fortsatte förbi ett område mot Östervik där det finns ett fint gammalt kapell. Men också så ligger Stadsbondgården där dit man kan bege sig för att titta på en massa djur eller bara strosa runt och njuta av den fina naturen. När jag så tagit klart bilderna satte jag kursen mot mamma och pappa för att dricka lite vatten. Men mamma skulle precis brygga på kaffe så jag stannade och drack kaffe innan det var dags för mig att gå hemåt. Skulle ju bort på kvällen och avtacka en ledare och tränare i bordtennisklubben som jag är verksam inom som ledare för en träningsgrupp människor med funktionshinder. Kul är bara förnamnet.

 
 

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: