RIP Rick Parfitt

På julaftons kvällen läste min broder Markus upp något för mig som fick mina ögon att tåras som gav mig en stor klump i halsen. Status Quo:s gitarrist Rick Parfitt är död NEJ och åter nej, nej tänkte jag. Minns inte exakt men jag var inte gammal då jag första gången hörde Status och låten var Watever you want den låten tillsammans med alla odödliga klassiker detta band skönkt genom åren tog jag tll mig. Jag fullkomligt älskade att lyssna på Status.
 
Visst Rick var och hade varit krasslig , sjuk men ändå det känns så ledsamt och sorgligt på samma gång. Detta sköna boggie woggie gung och säng som han skapade med sina bandkamrater i Status Quo. Ännu en stor hjälte som lämnat oss ja 2016 är ett svart år i musikens tecken med flertalet duktiga artister som lämnat oss på ett eller annat sätt. Just nu känns det bara tungt och ledsamt fick snabbt ta fram ett par Youtube klipp för att minnas Rick. Vila i frid nu får du musicera uppe i himlen. Här är några klassiker med Status. 

Rick föddes 1948 i Woking i Surrey. Han kom med i Status Quo 1967. Han har levt emellanåt en ganska hårt rockstjärneliv men det är ändå trist och ledsamt att han inte längre finns bland oss. 
 

Kommentera här: