En tur té Kummelöns naturreservat

 
 

 

Utanför Kristinehamn ligger ett av länets populäraste naturreservat det heter Kummelön. bland annat ekar och lindar av imponerande storlek. Det finns så enormt mycket att upptäcka och beskåda vid detta naturreservat. Och här har jag varit många gånger genom årens lopp. Ett av de roligaste besöken utspelar sig när jag med skolan är där då går jag i tredje klass. Glatt gick jag runt och tog en massa bilder med min kamera men något stämde inte filmen tog ju aldrig slut tänkte jag. En klasskamrat Robert bad att få titta på min kamera försiktigt öppnade han luckan därbak men Mikael utbrast han du har ingen film i kameran. Nej kände jag och ett par dagar innan hade jag varit nere på stan och lyssnat på Sven Erik Magnusson och Ingvar Karlsson från Sven Ingvars glatt tog jag en massa kort med min kamera då. De poserade glatt medan de spelade och sjöng där hade jag ingen film i kameran heller tyvärr tur att det nu är minneskort i kameran. En glad rolig historia som jag idag kan le och skratta lite åt ja vissa historier är lite dråpliga och snöpliga. Det är verkligen rogivande och avkopplande att promenera runt vid detta fina vackra naturreservat.

 

 
 
 

Dags att åter åka dit ut tog med mig min broder och efter att jag hämtat honom hemma drog vi iväg. Riktigt vackert väder där solen sken högt på himlen och värmde så gott där vi rullade fram. Sväng vänster rakt fram förbi Ölme kyrka åkte vi sedan fortsatte vi innan jag slutligen parkerade bilen vi var så framme.

 

 
 
 

Plockade ut alla grejer ur bilen sedan tog vi lite bilder direkt där vi stod och bara njöt av att vandra runt i denna vackra natur. Bland storslagna och storväxta ekar och lindar björkar och andra träsorter gick vi runt och tog en massa bilder.

 

 
 
 

Fann en stor ek som nertill var ihålig eller så pass att jag kunde krypa in i den och ställa mig så broder fick ta kort. Vi gick runt och runt och tog en massa bilder. Solen började så sakteliga att gå ner över den fina Ölmeviken.

 

 
 
 

Det finns en raststuga som man kan låna där man kan gå in och värma sig om man så önskar sig. Det gjorde vi en liten kort stund sedan bestämde vi oss för att börja gå tillbaka till bilen. Nu hade det börjat skymma ganska mycket. Vi började så sakta att rulla hemåt nöjda med alla bilder som vi tagit och en fin liten tur tillsammans oss bröder emellan.

 

 
 

Fridens Mikael.

Kommentarer:

1 Jan-Åke:

Många fina bilder från Kummelön. Själv har jag aldrig varit där.

Svar: Jan-Åke!Tackar så mycket det är ett väldigt fint naturreservat.

Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: