Dagstur till Nora

 
 
 

Det finns inte många av de kvar och i ett så fint bevarat skick jag kan bara komma på Eksjö och så Nora som jag nu åter skulle besöka. Jo att de är små fina trästäder. Där de lyckas bevara mycket av den gamla bebyggelsen och gamla trähusen. Det är en stad med en otrolig charm att besöka. Jag skulle åka och hälsa på låt oss säga och kalla det en god vän Anjelicka. Vi har haft kontakt i ganska många år och skrivit mycket med varandra så nu skulle jag åka dit och hälsa på. Hade packat ner det lilla som jag skulle ha med mig dit.

 
 

Mot Nora tankade bilen och så drog jag iväg. Vädret var väldigt varmt nästan tropisk värme. Vägen dit är lite krokig men det gick fint. Stannade till vid Ica för att köpa med lite fina rosor det är alltid fint att få ge rosor till en flicka. Och oj vad glad Anjelicka blev för rosorna. Även de andra små presenterna jag hade med till henne. Så blev det kaffe vilket smakade mycket gott efter att jag kört hela vägen dit. Vägen dit tar drygt en timme. Satt och snackade med hennes trevliga far och mor om allt möjligt. Kaffe är så gott och efter kaffet gick vi så iväg och satte oss och snackade lite innan det var dags för mat.

 
 

Sedan tog vi oss en liten tur in till stan. Det är så mysigt att promenera runt där bland alla fina små trähus och se mycket av den gamla bebyggelsen som de bevarat. Satte upp lite affischer för vår loge Upperudslogen och Stora Folkparksdansen i Mariestad. Sedan gick vi ner och gick strandpromenaden så himla mysigt lite kärleksfullt att gå där hand i hand. Vi trevar oss fram känner oss för sedan får vi se vart detta slutar men det känns så rätt och fint.

 
 

Tycker om Anjelicka på ett väldigt speciellt sätt. Sedan åkte vi vidare hon tog mig med på en troligt fin bil tur där jag fick uppleva och se så mycket vacker fin natur. Vi stannade till vid en väldigt fin gammal by skola som hette Borns friskola. Väldigt fin liten skola i en fin grönskande miljö ute på landet. Det känns som mitt liv fått en ny mening jag hittar inte ord för vad jag i dig ser men det finns här i mitt hjärta de finns här just för dig. Rader ur en fin dansbandslåt som heter Till min kära.

 
 
Vi styrde hemåt för att hennes mamma skulle baka en sockerkaka och bjuda på. Mer fika mer kaffe. Jag satt och körde med en sådan fantastisk fin känsla i kroppen som värmde så enormt. Sen vi började skriva och lära känna varandra lite mer på djupet har jag fått en känsla som värmer så gott i kroppen. Kärlek är det finaste i livet att få känna kärlek till en annan människa är helt underbart. Sockerkakan var fantastisk god TACK mor för allt det fina och goda du bjöd på. Klockan gick och drog sig mot midnatt äsch vad gör väl det jag har semester men även en bit att köra hem. Vi gick ut i den fina kvällen kramades adjö. På vägen hem stannade jag till och bara log vilken dag. En av sommarens finaste dagar och en av de finaste dagarna någonsin.  Tack för allt du gav mig Anjelicka. Detta inlägg blev väldigt personligt och kanske lite, lite för privat men det måste man bjuda på ibland. Längtar så tills vi ses nästa gång. 

Kommentera här: