Hedins spelade med bravur i Storfors kulturhus på två man

 

Först ska jag skicka ett riktigt stort krya på dig hälsning till Ola från mitt hjärta. Ola är sjukskriven men ska snart återkomma till Hedins i mitten av december. Så istället f ör att ställa in och risken för att det inte skulle bi någon dans valde Conny att komma tillsammans med Dennis och spela. Idag skulle vi åka buss upp Storfors då min bil var på verkstan.  Men det gick lika bra för pappa var snäll och skjutsade ner mig och min broder till resecentrum där vi klev på bussen. Fram vi kom och det blev ett litet besök inne på Coop innan vi steg in där satt Sven och Kerstin och hälsade oss välkomna. De är väldigt fina trevliga arrangörer. Conny och även Dennis blev så glada av att se oss där. Så vi slog oss ner och snackade lite med dom tog en liten fika innan det var dags att göra sig redo för grabbarna att spela.

 
 

En sista koll så steg de ut på scenen. En, två, fyr Dennis räknade in och så började dansen. De inledde med Sången till en vän en väldigt lugn och fin låt. Oj vilka applåder de fick. Hej på er allesammans och varmt välkomna till Storfors sade Conny innan han i nästa mening fortsatte. Ja ni har räknat rätt vi är två det är så här att Ola är sjukskriven. För att inte ställa in dansen valde vi att komma på två och spela hoppas det ska duga lika bra. De båda fick en rejäl kraftfull applåd från publiken tack, tack sade Conny det värmer. Vi ska fortsätta med Tänk om en ros kunde tala.

 
 

Så vackert berörande fint spelade och blåste Conny i sin trumpet. Han fick så starka rejäla applåder av publiken. Nu ska vi öka på tempot Till mitt eget blue Hawaii därefter All shook up varsågoda.  Dags åter för trumpet instrumentalt i jag ser tillbaka det är en låt jag hörde Åke Blom i legendariska Leif Bloms blåsa. Så är det dags för kvällens första gammaldans en schottis. De ställde upp sig och gjorde sig redo så räknade Dennis in. Fattig bondräng sjöng Conny så fint. Ett äldre danspar stannade till och uttryckte sin stora beundran för Hedins vilken fin orkester och Conny är så fin och duktig när han blåser trumpet.

 
 

Maria Elena stod på tur sedan skulle Dennis sjunga en av mina favoritlåtar en väldigt fin låt med en fin text till Änglasjäl heter den. Önskar att jag kunde ge dig rosorna som jag köpt med mig inledde Dennis med att sjunga första textraden i denna fina låt. Hela, hela dig lite skön Streaplers gung tog vid i nästa dans. Från Norge hämtar vi nästa melodi Ljus och Värme förklarade Conny för publiken. Dennis sjöng och Conny spelade så fint på sin klaviatur. Dags så för en av mina absoluta favoritlåtar Pocare Ana redo med sin trumpet blåste han så magiskt vackert. Jag rös i hela min kropp vilken fin låt detta är. Och publiken stod helt stilla och bara klappade i händerna de fullkomligt öste applåder över Conny. Tack, tusen, tusen tack men se applåderna tystnade inte. Pariserpolka blev nästa gammaldans. Fram, tillbaka höger runt och vänster framåt igen dansparen trivdes som fisken i vattnet. Så var det dags för en riktig publikfavorit Du läser mellan raderna Carina sjöng Conny. Detta är en låt Anders Larsson i Streaplers sjöng in sedan följde en rad dansband efter och började spela låten med.

 
 

Klockornas sång lite mer trumpet fick det bli innan så Conny aviserade att det skulle bli en kaffevals innan kvällens fika paus. Vi gick med in och fikade med Hedins samt Sven och Kerstin en äldre herre följde också med in. Trevligt mycket trevligt hade vi där. Sven var riktigt nöjd med kvällen mycket folk, glada människor är helt perfekt. Conny och Dennis var också väldigt nöjda. Dags åter att spela Senorita inledde andra halvleken med direkt fylldes dansgolvet av dansglada människor så fint att beskåda från sidan. Nyckeln till mitt hjärta kom som nummer två i denna dans. Så lugnt gled dansparen fram över dansgolvet och de båda herrarna på scenen bara njöt. Dennis klämde i med att sjunga först Om änglar finns en fartfylld härlig bugg låt sedan sjöng han i nästa dans en fin countrylåt vid namn On the other hand. Vilka kraftfulla applåder efteråt många som gillade den låten.

 
 

Åter dags för trumpet Roses of picardy sedan kom det åter gammalt med en hambo. Det var full fart på danskvällen rakt igenom. Conny hängde på sig dragspelet och drog så fint i bälgen. Öka upp farten i Du vinner igen som Conny sjöng. Många av dansarna uttryckte sin stora beundran för allt jag fotar och framförallt jag skriver i min blogg. Jag slog på min mobil och gick ut live på Facebook. Nu spelade Hedins en viss Främling låten som alla ja nästan alla dansband spelar. Kanske log hon mot sin bild i spegeln de inledande raderna är så välkända av alla. Conny tog fram sin trumpet och blåste så sagolikt vackert i O mein papa. Conny Hedin är mästerlig med sin trumpet det finns inget finare. Oj, oj , oj vilka applåder visslingar stående ovationer. Conny bara stod helt tyst säkert väldigt berörd. Vilken fantastisk publik ni är att spela för här i Storfors. Mera applåder En dag i sänder står på tur varsågoda. Dags så för lite instrumentalt igen Yours stod på tur. En kväll går fort då man har trevligt och det var dags frö kvällens sista dans. Tack alla ni underbara människor som kommit hit ikväll inledde Conny. Sven och Kerstin stort tack ni med. De båda möttes av kraftfulla rejäla applåder vilken stämning. Always on my mind kommer först därefter Tänd ett ljus i fönstret.  Vi snackade lite med Conny och Dennis medan de packade ihop tackade sedan allt och alla.

Fridens Mikael.

 

Kommentarer:

1 Lasse Johansson:

Hej Micke! Tyvärr har jag lite negativt att säga dig. Jag vet att det finns så många mer som vill komma och dansa i Storfors. Men de är rädda för din och brorsans kamera. De vill INTE bli fotograferade och sen lämnas ut på eran sida. Vad ska jag säga till dem?

Svar: Hej Lasse!  
Det är väldigt enkelt vill man inte vara med på kort så säger man bara till mig eller min broder så hamnar man inte på kort. Vi har flera som är där och dansar som INTE vill vara med på kort och de vet vi vilka de är. Så det är ganska enkelt bara att de säger till så hanar de inte på kort.
Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: