Julfest i Pingstkyrkan med FUB

En fin tradition som vi hållit vid liv här i Kristinehamn är jul och lucia festen i Pingstkyrkan med föreningen FUB. Detta är en fest som vi haft i Pingstkyrkan i Kristinehamn under många års tid. Det är kul och glädjande att vi varje år får komma tillbaka. Och det är en hel del planering med allt runt omkring det ska beställas fika, fixa vinster till vårt lotteri.

 
 

Lite kort information vad FUB står för

FUB är en intresseorganisation som arbetar för att barn, ungdomar och vuxna med utvecklingsstörning ska kunna leva ett gott liv.

Vi är drygt 25 000 medlemmar i fler än 150 lokalföreningar runt om i landet. Personer med utvecklingsstörning och deras anhöriga är medlemmar i FUB liksom många andra som delar vår grundsyn. Riksförbundet FUB är medlemmar i Funktionsrätt Sverige.

 
 

Den femte december var datumet då vi skulle ha festen. Jag själv har gått ur föreningen för ett par år sedan men ska gå med och bli medlem igen. Jag ställde upp och hjälpte min mamma med att vara delaktig på ett litet hörn. Jag åkte ner i god tid då höll Bror och hans dotter på att lasta bära in grejer för fullt i kyrkan. De skulle likt tidigare år svara för underhållningen vilket är väldigt uppskattat. När så alla hade kommit steg Jimmy fram och hälsade alla välkomna. Så började Bror och hans dotter Anita att spela och sjunga några låtar.

 
 

Efter några låtar blev det kaffe sedan var det dags att börja sälja lotter. Jag och min bror Markus gick runt och sålde lotter, fem per man fick man köpa. När så lotterna var slutsålda började vi med dragningen. Bror och Anita gick åter upp för att spela några låtar till innan allt var över för denna gång och år. Det blev en mycket trivsam och trevlig kväll.

Fridens Mikael.

Kommentera här: