Varmt fint minnesvärt med Hedins i Degerfors folkpark

 

Så var det åter dags att styra iväg på en danskväll i en av Sveriges både finaste och mest välskötta folkparker, Degerfors folkpark. Denna kväll skulle något av det finaste bland alla våra dansband spela Hedins och bara det är garanti för en trevlig kväll. Åren är väldigt många som jag varit ute och både lyssnat och dansat till Hedins. Vädret var alldeles strålande som gjort för en danskväll folkets park. Gjorde mig klar hemma och drog sedan iväg ut till bussfickan så kom de andra och hämtade mig där.

 
 

Så rullade vi iväg mot Degerfors varmt och gott var det både inne i bilen men även ute med. På plats i parken var redan mycket folk. Conny och grabbarna i Hedins stod och väntade in att klockan skulle slå sex så de fick börja spela. Så slog klockan sex eller Christoffer räknade in till kvällens första dans Sången till en vän fick inleda. Dansgolvet blev fullt direkt. Applåder i massor tusen tack kära publik och varmt välkommen till denna fina folkpark i Degerfors. Vilken fin kväll vi i Hedins ska fortsätta lite lugnt trumpet Tänk om en ros kunde tala. Så fortsatte dansen. Vilka applåder Conny fick för sitt fina trumpet spel. Om du vågar och vill följt av Förbannad höjde upp farten på denna danskväll. Å så de buggade de som ville det de andra dansade på som vanligt. Det var varmt men en härlig stämning. Conny klämde i och sjöng En dag i sänder innan det så blev dags att spela kvällens första gammaldans en Schottis.

 
 

Fram och tillbaka sedan snurr det var full fart på golvet. Ola torkade svetten ur pannan innan det var dags för nästa dans. Du läser mellan raderna Carina och jisses vilken stämning det blev temperaturen höjdes rejält. Denna låt älskar publiken att dansa till. Fram med trumpeten igen och Klockornas sång var det så dags för. Jag slöt mina ögon och bara njöt av detta underbara. Conny Hedin vilken van att spela. En Streaplers klassiker kommer precis nu Hela, hela dig. Christoffer sjöng med den äran och Ola hängde på. Nästa blir en Pariserpolka varsågoda kära publik.

 
 

En, två på med dragspelet så svängde de iväg. Alla bara njöt av denna fina danskväll. Dags då för en av mina absoluta favoritlåtar Främling Den sjöng Conny så himla fint. Dags så för kvällens paus nu skulle kaffe smaka mycket gott och en smörgås. Så underbart väder att sitta i denna fina folkpark och fika. Dags så att spela igen Nyckeln till mitt hjärta började de med efter pausen innan Christoffer sjöng Det regnar mot mitt fönster. Dansen var åter igång Blue Hawaii höjde upp tempot. Störst av allt är kärleken men sedan kom låten nummer ett för mig med Hedins. Conny gjorde sig redo för att blåsa de andra spela Pocare Ana. Jag fick en tår i ögonvrån vad vackert och stämningsfullt. Och vilka rejäla applåder an fick de ekar än idag. Conny såg väldigt rörd ut och log mot publiken. Ja jag huttar inga ord men Degerfors vilken fin kväll.

 
 

Dags så för Hambo det är något visst med gammaldans. Där vattnet möter stranden sänkte ner tempot ganska så rejält.  Dags då på begäran Stilla vals Are you lonesome tonight och alla bara njöt det var rejält drag på publiken. Dags för en på begäran låt till Snälla pappa denna gång en låt med en otroligt fin text. Denna låt ville mamma så gärna höra. Kvällen började sakta lida och gå mot sitt slut. Om jag faller, faller jag för dig höjde upp farten och Tänd ett ljus i fönstret sänkte farten. Ja älskade publik vilken förtjusande fin danskväll vi haft här i kväll i Degerfors. Vi i Hedins vill tacka er alla som kom kvällens sista dans Always on my mind ha nu en riktigt fin fortsatt sommar. De fick kraftfulla applåder av publiken de bara stod och insöp allt. Vi snackade lite med grabbarna och tackade för oss och rullade sedan hemåt.

Fridens Mikael.

Kommentera här: