Skivmässa i Björneborg

 
 

Det är ett verkligt vårtecken och en av årets höjdpunkter att fara till Björneborg på skivmässan. Jag är ingen samlare på det sättet men tycker väldigt mycket om musik och åka ut på olika skivmässor och kika efter skivor. Det var den 39:e mässan och den infaller alltid på första maj. Jag och broder drog iväg tidigt för att vara på plats i god tid. Lite innan elva kom så föreståndaren Hans Hilding ut för att lämna lappar till höstens mässa. Numera är det alltid en mässa på våren och en på hösten. Kön ringlade sig lång, ja nästan runt hela huset.

 
 

Prick klockan elva slogs entrén upp och alla strömmade in. Nu låg en stunds botaniserande bland vinyl och cd skivor. Hälsade på Sten som vi lärt känna genom mässan brukar alltid köpa nån skiva av Sten. Hittade Flamingokvintettens första och enda ep det var riktig nostalgi att bara få hålla i skivan.

 
 

Den köpte jag sedan blev det ett par cd skivor lite blandad kompott med dansband, country och hårdrock. Hittade en skiva med mina stora idoler Iron Maiden det gjorde mig väldigt lycklig och glad. De är i mina ögon ett av världens största metall legender.

 
 

Gick runt träffade lite folk att tjöta med och köpte lite fler skivor innan jag kände mig nöjd. Alan Jackson en stor country favorit åkte med. Både jag och broder kände oss väldigt nöjda. Så vi tackade för oss och styrde sedan hemåt.

Fridens Mikael.

Kommentera här: