Fotbollsresa till Kungsör bortamatch för IFK Ölme

 

 
 

Åren har blivit väldigt många som jag och broder åkt runt fullkomligt bokstavligen runt hela Sverige för att supporta och heja på laget i våra hjärtan IFK Ölme. Det har blivit en livsstil och genom åren har vi varit i så många städer sett så många fotbollsplaner. Men då tiden har funnits har vi även sett lite av staden också och på vägen dit för jag har ofta kört själv har vi stannat till och fikat. Nu var det åter dags att rulla iväg på en liten tur för en bortamatch denna gång till Kungsör och Runevallen där Kungsörs BK spelar sina hemmamatcher. Åkte hem och plockade ihop de saker jag skulle ha med mig kameran såklart sedan kepsen och min Ölme jacka. Sedan hem till mina föräldrar och min broder.

 
 

Stunden senare var vi på E-18 på väg mot Kungsör. Satt och läste vår ena länstidning Värmlands folkblad sportsidorna för att uppdatera mig lite. Sedan rullade vi in och stannade i Arboga för att få i oss lite mat köttbullar och potatis idag vilket smakade gott sedan rullade vi vidare mot Kungsör. Hade en stark magkänsla att grabbarna skulle göra en stark match idag.

 
 

Vi kom lite tidigt till Kungsör så vi åkte in till centrum för att strosa runt lite och ta lite bilder. Jag lämnade in tipset och Oddset och se jag vann etthundra trettiofem kronor. Tog lite fina bilder på kyrkan bland annat innan vi nöjda åkte iväg till planen. Runevallen som arenan så fint heter den ligger fint beläget. Betalade entrén och träffade på en äldre herre som sålde lotter som var väldigt trevlig att prata med. Han berättade en hel del om Kungsör som klubb.

 
 

Klockan drog sig mot tre och det var dags för avspark. Ja jag och broder vi hördes allt på läktaren där vi stod och applåderade spelarna när de klev in på planen. Det var ett perfekt väder för fotboll strålande solsken och värme. Det var bortalaget vårt lag IFK Ölme som tog tag i takpinnen och skapade direkt en farlig målchans. Kungsörs spelare hängde inte riktigt med och snabbt fick vi en frispark i ett farligt läge. Det gick till matchmint 26 innan vi tog ledningen genom Degerfors lånet Andreas Jansson som satte 0-1. Sen i matchminut 37 ökade samme Andreas på till 0-2. Bara någon minut senare reducerade Kungsör till 1-2 de hade innan målet inte skapat nånting alls knappt. 1-2 stod sig halvleken ut.

 
 



Vi var väldigt nöjda med spelet detta var utan tvekan bästa matchen för säsongen.  Vi gick och köpte oss korv och end ricka. I andra halvlekens 55:e minut kvitterade Kungsör till 2-2. Då kändes det lite men detta var vår match åter lade Ölme in en högre växel och tog åter ledningen med 2-3 i matchminuten efter deras kvittering så nickade Henrik Cederin in ledningsmålet. Kungsör hängde inte med och gång på gång kom det kula kapningar och efterslängar från deras spelare. I matchminut 61 ökade Kevin Stolpe Gustavsson på till 2-4. Då kändes matchen avgjord vi kontrollerade matchen helt. Vi fortsatte att trycka på och i minut 81 drog Kungsör på sig en frilägesutvisning då deras målvakt blev utvisad och vi tilldömdes en straff som Dawood säkert slog in i målet. Sedan gick klockan en liten bit över nittio innan domaren blåste av. Vi stod och applåderade klappade om spelarna som tackade för stödet. Nöjda och glada rullade vi hemåt till Kristinehamn igen med tre sköna men framförallt viktiga poäng.

 
 

Det blev en väldigt fin trevlig tur och resa till Kungsör. Så kul att åka ut och supporta heja på vårt lag. Och när jag skriver detta har vi spelat en match till hemma mot FBK Karlstad en match vi förlorade med 2-4. Men vi klarade ändå nytt kontrakt då nämnda Kungsör slog IFK Sunne det är bara att bocka och tacka. Nu börjar så sakta fotbollssäsongen lida mot sitt slut. Det är både och men väldigt skönt.

Fridens Mikael.

 

Kommentera här: