Årets Ölming!

Först ska jag för den nyfikne förklara vad ”Årets Ölming” är för något.  Årets Ölming är ett hederspris som första gången delades ut 2015. Utmärkelsen kan gå till en spelare, en ledare eller någon annan som gjort betydande insatser för IFK Ölme, endera under året eller över längre tid. När jag kikar på vilka som fått detta tidigare år känns det smått overkligt att ens nämnas i samma sällskap.

 
 
 

Jag fick av min broder reda på att vi var nominerade och hade chans att vinna. IFK Ölme är för mig så mycket, mycket mer än bara ett fotbollslag en förening. Det är verkligen klubben i mitt hjärta. En klubb jag lagt ner hela min själ och hjärta i. Åren är många det ska jag återkomma till i denna text.  Nu var det dags för Ölme att ha sitt årsmöte och jag o broder var ditbjudna vilket kändes väldigt kul och trevligt.

 
 

Gjorde mig klar hemma och hämtade min broder så for vi iväg mot Kristinehamns arena. Vi har helt oförbereda för vad som skulle hända. Först sedvanliga årsmöteshandlingar sedan var det så dags att dela ut ”årets Ölming”

Ordförande Per läste upp de som nominerade var de andras motiveringar. Nu började mitt hjärta bulta hårdare och slå. Fina motiveringar fick de andra tre som också nominerade var. Sedan lästes vår motivering upp

"Ni ställer upp i vått och torrt, för att ert virke är av rätt sort. Oavsett om ni tar inträde eller är på IP i supporterrollen, så dunkar era hjärtan i takt med Ölmefotbollen. Ja ni stöttar laget oavsett om det är framgång eller kris, vilket gör att ni är väl värda detta pris!"

Vinnare Årets ölming var alltså jag och min älskade bror Markus. När Per läste våra namn kände jag tårar i mitt hjärta. Detta var riktigt stort och kul. IFK Ölme är ju laget i mitt hjärta.  

 
 

Att samla sig och finna ord till ett tacktal var svårt det var så mycket känslor som for igenom huvudet på en och samma gång. Men jag fick ihop ett litet tacktal. Susanne frågade hur många år jag varit med det är sedan 1997 svarade jag så det har blivit ett antal år. Tidigare pristagare är Susanne Zettergren (2015), Eilert Bergh (2016), Magnus Andersson (2017) och Stefan Andersson (2018).

 
 

Det är hedrande att ens bli omnämnd i samma sällskap känner jag så här spontant. Det är riktigt fint att få en sån här fint omnämnande och utmärkelse. Jag och broder har ju varit med som sagt i så många års tid. Sedan står vi i entrén på hemmamatcherna och tar emot entré och säljer matchlotter. Ett riktigt stort tack till de som röstat på oss bröder och till föreningen IFK Ölme.

Fridens Mikael.

Kommentarer:

1 Jan-Åke:

Grattis till dig och Markus! Kul att ni fick priset. Det var ett bra val av de som bestämde vilka som skulle få priset!

Svar: Jan-Åke!Tackar så mycket det var kul att få en sådan fin utmärkelse för allt ideellt jobb man lagt ner under alla år.

Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: