En skön vårpromenad i Kristinehamns skärgård

 
 

Vädret denna söndag var alldeles underbart som gjort för en skön promenad. Ringde och frågade om min broder ville med vilket han ville.  När jag hämtat honom styrde vi ut i vår fina skärgård och parkerade bilen sedan promenerade vi runt och tog en massa fina bilder.

 
 

Vi promenerade ner mot Presteruds fina herrgård en fantastisk byggnad. Den användes när vi hade regementet A9 kvar här i Kristinehamn. Tog så fina bilder på herrgården och runt omkring.

 
 

Gick sedan vidare ut på en brygga och slog mig ner. Konstaterade åter som jag gjort så många gånger förut vilken fin skärgård vi har här i Kristinehamn. Gjorde en liten film innan vi fortsatte.

 
 

Det jag saknade så mycket nu var kaffe jag hade glömt brygga på ta med mig kaffe. Det får bli nästa gång. Stannade till vid ett ställe som heter Sjöängen det är en fotbollsplan som ligger nere i en skogsdunge invid vattnet. Stod och funderade på att här har många både tränat och spelat fotbollsmatcher.

 
 

Gjorde en liten film med broder. I dansbands kretsar kallas vi för ”Bröderna brothers” Vi gav ett litet livstecken ifrån oss så alla i dansbands världen vet att vi lever hihi. Solen värmde så gott där vi gick och stannade då och då för att fotografera. Gick runt hela vår Herrgårdscamping. Tyvärr hade jag glömt ladda batteriet i min kamera så det dog. Men han att få en hel del fina bilder ändå. Kände oss väldigt nöjda så vi bestämde för att åka hemåt för att äta lite mat.

 
 

Fridens Mikael. 

Kommentera här: