Foto tur till Gustavsvik med doft av Ernst

 

Med doft av Ernst ja det ska jag minsann förklara för er alla. För ett antal år sedan öppnades en möjlighet att Ernst Kirchsteiger med sitt program ”Sommar med Ernst” Skulle komma hit till stan för att renovera en flygelbyggnad. Den ligger ute på ett område som heter Gustavsvik.  Där på platsen låg även en stor herrgård men den brann ner vid en omfattande brand.De två flygelbyggnaderna klarade sig varav den ena tog Ernst och renoverade. Det var riktigt kul att se programmet då det var inspelat här i Kristinehamn.

 
 

Det blev ett fint program som samtidigt gav mycket fin reklam åt Kristinehamns kommun. Nu var det så dags för mig och min bror Markus att ta oss en tur ut för att fotografera.

 
 

Vi styrde ut då till Gustavsvik där ligger också ridklubben med all sin verksamhet. Det är ett väldigt naturskönt och fint område att strosa runt i. Kaffe hade jag med mig så vi satte oss och fikade där. Lite småblåsigt men ändå skönt.

 
 

Gick sedan och tog lite mer bilder. Det finns en hel del fint att föreviga på bild därute. Tog kort på flyglarna och fortsatte sedan att ta lite fler bilder. När vi så kände oss nöjda åkte vi in till stan för att äta mat. Det blev en grillbit och pommes.

 
 

Fridens Mikael. 

Kommentera här: