Rodtripp i Värmland till Värmskogs berömda café

 
 

I västra Värmland ligger Värmskogs café vid Liljenäs hembygdsgård vid Värmelns strand mitt i Värmskog. Ett café som är vida känt och hit kommer folk från när och fjärran cirka 80.000 besöker caféet varje sommar. Under sommaren gör de räksmörgåsar som är har blivit enormt populära. Vi bestämde oss för att göra en tripp dit för att köpa en räksmörgås. Först skulle vi stanna till i Karlstad för min bror skulle handla lite grejer han behövde sedan rullade vi vidare.

 

 
 

Tanken slår mig varje gång vilket vackert och fint landskap jag bor i Värmland är fantastiskt vackert. Så fina vyer och det värmländska landskapet bredde ut sig. När vi kom fram var där många andra som tänkt samma tanke som oss.

 

 
 

Det var lång kö att komma in men vi väntade lugnt. Väl inne fick jag se vad fint där var. Jag beställde en stor räkmacka nu skulle det bli riktigt gott. Det smakade mycket gott. Räkor är väldigt gott tycker jag.

 

 
 

Satt där och njöt av den goda räkmackan. När vi så var klara tog jag lite bilder innan vi rullade vidare. Mot Värmlands Nysäter där vi tankade. Sedan blev det en fin tur till Borgvik där vi stannade för att ta en fika. Kaffe och glass ute i det fria precis vid vattnet är ljuvligt.

 

 
 

Tog lite bilder vid Borgvik innan vi rullade sakta hemåt för att invänta Degerfors match borta mot Sundsvall en match Degerfors vann med 1-4. Det var en skön känsla när domaren blåste av matchen.

 
 

 

Fridens Mikael.

Kommentera här: