God Jul

Så är det dags att få ta tillfälle att önska alla mina fina vänner  och följare av min blogg en riktigt God Jul. 2020 är ett år som blev ett synnerligen märkligt år. Jag hoppas trots rådande situation att alla trots allt får fira en fin jul. Vi lever i ett läge där vi utsätts för hårda prövningar med pandemin. Vi har nära och kära som vi inte kommer kunna träffa och umgås med. Många av oss i vårt land i vårt samhälle tvingas vara ensamma hela julen. Många har kanske mist sin livskamrat. Jag skänker en tanke till de utsatta och behövande i juletid men annars på året med.

 

Ett vykort med några rader på, ett telefonsamtal kan lyfta och uppfylla, glädja en annan människa. Lite omtanke i dessa tider. Jag är otroligt tacksam att jag har en familj att kunna få träffa, känna värme och gemenskap med. Många saker i livet tar vi lite för givet och lätt på. En sådan enkel sak som att köpa julklappar till sina barn eller ha julmat på bordet är inte så självklart för alla.

 

Jag brukar varje år skänka en extra tanke till en av mina finaste vänner en kvinna som är en riktig ängel. Som ger så otroligt mycket av sig själv till andra människor. Vårt land skulle behöva fler som visar stor empati, medmänsklighet och värme som Åsa Karlström från Karlskoga ger andra människor. Hennes fina fond ”I kärlekens tecken” Gör skillnad och ger en utsträckt hand till behövande barn och familjer som på ett eller annat sätt har det svårt. I år ska fonden få en liten gåva av mig.
 
I år känns inte julklappar som det viktigaste det är så oväsentligt. Med hopp om att vi alla hjälps åt att bekämpa denna pandemi. Må julen bli en tid för gemenskap, låt julen bli barnens högtidstund utan en massa föräldrar som tar ett glas eller två för mycket. Så från mitt hjärta till er alla God Jul var snälla mot varandra och rädda om er själva. 
 
 

Kommentarer:

1 Jan-Åke:

Önskar dig och dina nära God Jul!

Svar: Hej Jan - Åke!
Önskar dig detsamma och en god fortsättning.

Mvh Mikael :)
Mikael

2 Tony:

God Jul & Gott Nytt År!
Önskar Tony och Keng från Örebro.

Svar: Hej Tony!
Önskar dig detsamma och en god fortsättning! :)

Mvh Mikael.
Mikael

Kommentera här: