Varma leenden , applåder och ett spelsuget Gideons i Storfors kulturhus

 

Med utgångsort Eskilstuna kommer dansbandet Gideons en orkester som kuskat land och rike runt i och spelat upp till dans sedan 1968. De har alltid levererat en mycket högklassig produkt genom alla år de spelat verkligen vårdat varumärket Gideons. De har också blivit väldigt goda vänner till hela familjen. Nu var det så åter dags att styra iväg för en danskväll med dessa duktiga trevliga grabbar. Efter att jag ätit mat här hemma slog jag på alarm på min mobil och vilade en halvtimme. Sedan blev det dusch och göra sig klar. När jag klev ut så regnade det ganska rejält sökte skydd i mitt garage tills de andra kom och hämtade mig. Så var vi alla på väg mot Storfors. Då kom ett litet hinder i vägen tågbommarna var nere men det kom inget tåg och upp ville de inte gå. Vi satt så länge och väntade innan pappa vände om och tog en annan väg.

 
 

Fram vi kom in vi kom precis då stampade Conny in till kvällens första dans. Denna mycket sympatiske duktige trumslagare. Robert inledde med att sjunga. Sedan tog Conny vid och sjöng Jag ser en sol. Det är alltid lika trevligt att komma till Sven och Kerstin och att få spela för er underbara Värmlänningar berömde Peter.  Vi ska öka på farten såklart sade Peter Det är lätt att bli kär i nån som dig sedan kommer Om jag faller, faller jag för dig. Dansen var igång de bytte partner och Conny räknade in till nästa dans. Dags så för kvällens första gammaldans en schottis står på tur. Ett äldre par klappade glatt i händerna. Det märks vilken enorm fin uppskattning Gideons får av publiken. Thorleifs spelade in en låt vid namn Tillsammans den kommer här och nu förklarade Peter.  Sedan fick Robert tuta ordentligt i sin saxofon i lite Elvis. Men innan dess kom Just listen to my heart. Ett av dom sätt ska lugna ner det hela så ni får kramas. Hambo var nästa gammaldans på denna fina trivsamma danskväll.

 
 

Ge mig en chans höjer farten det är en klämkäck medryckande melodi. Jaha kära publik nu är det så dags för en låt som egentligen inte behöver någon närmare presentation Främling sedan I just wanna dance with you. Applåder direkt och många sjöng med i den välkända texten. Robert sjöng Vikingarnas fina För dina blåa ögon skull. Vilken fin låt och solot som Lasse Westman i Vikingarna gjorde så snyggt. Peter tittade på sin klocka det är dags nu för kaffevals innan vi dricker kaffe. Då gick vi och fikade för nu smakade smörgås och kaffe riktigt gott. Gott, gott var det så var de åter på scenen Gideons. Tack Sven och Kerstin för som alltid mycket gott fika berömde Peter ja verkligen gott fyllde de andra i med. Robert inledde med att sjunga Finns en dag i morgon en gammal Sannex låt. Conny log mot en äldre dam som dansade förbi De ensammas promenad.

 
 

Dags åter för Robban att blåsa i sin saxofon I främmande länder. Just saxofon har blivit ett starkt kännetecken för Gideons. Lite filmmusik om man så vill Black Jacks inget stoppar oss nu. Parierpolka kom av bara farten Lyckosirens polka. Välkommen in i mitt liv sjöng Conny tror det var hans om sjöng. Det var rätt titel på låten en väldigt fin låt. Detta var riktigt bra och fin dansmusik berömde en herre Gideons när jag pratade med honom. Ja se nu vill ho ha mig igen på golvet så dansade han iväg med sin fru. Ljus och värme sjöng Robert så fint bockade artigt och fick rejäla applåder av publiken.

 
 

Vi ska öka på farten sade Peter en slags hyllning till Flamingokvintetten ett Flamingomedley varsågoda. Oj, oj, oj vad det svängde Conny slog på sina trummor. Robert tutade på i sin sax och Hans eller Osten stod med gitarren och spelade för fullt. Stupid Cupid fick hålla farten uppe. Jag är helt slut sade Rigmor vilken fart grabbar hon var så nöjd. Efter detta lilla vulkanutbrott ska vi såklart lugna ner tempot sade Peter och flinade. Är du min älskling än jadå sade Conny blixtsnabbt så Peter kom av sig lite. Under ekars djupa grönska blåste Robert så otroligt vackert i sin saxofon framför gled dansparen fram långsamt över golvet så tätt så nära. I love you because kom sen nu var det hög mysfaktor på dansgolvet.

 
 

Dags en sista gång att höja upp farten Varje natt varje dag och så kan det gå. Publiken stod och klappade hårt i händerna. Ja då är vi framme vid vägs ände kvällens sista dans sade Peter. Det är för oss i Gideons Conny, Robert, Hans och jag Peter att tacka er alla som kom hit ikväll dansade och gjorde denna kväll så fin. Sven och Kerstin som alltid så kul att spela för och hos er. Tack och hoppas vi ses snart igen. Efter sista dansen var det så dags för lite fotografering den obligatoriska gruppbilden.  Vi snackade lite med grabbarna innan vi tackade Sven och Kerstin och deras medhjälpare ordentligt. Åter en fantastisk fin danskväll. Nöjda rullade vi hemåt till Lusasken.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: