En tur upp till sommarstugan

 
 

En bit norr om Kristinehamn ligger en väldigt fin sjö som heter Vilången. Fortsätter man sedan en bit till så har vi en somarstuga och dit är det så otroligt avkopplande och skönt att åka. Hade med hinken för jag tänkte gå ut och plocka eller titta efter lite kantareller i skogen med. Det är så otroligt skönt att ta en riktigt skön lång skogspromenad ut i skogen vid vår stuga.

 
 

Packade ner bryggde på kaffe, lite gott fika bröd, en god bok och blocket så jag kunde skriva på någon ny dikt. Lite skovor sedan bar det iväg. Så skönt när jag kom fram och svängde upp i skogen och parkerade bilen.

 
 

Sedan blev en först en liten kort promenad från bommen upp till stugan. Tog lite bilder längs vägen och bara njöt av denna fina eftermiddag. Ställde in väskan i stugan och gick ut i skogen här ska letas kantareller men det var magert. Jag fick en skön skogspromenad och det var så lugnt och stillsamt där jag vandrade runt.

 
 

Började känna mig nöjd så jag gick tillbaka till stugan. Nu skulle jag fika och bara njuta av lugnet och den fina värmande sol som var framme. Jag passade på att fotografera och ta en massa bilder. Kaffet smakade fantastiskt gott där jag i skogen satt på altanen vid vår stuga.

 
 

Eftermiddagen övergick till kväll och jag bara njöt av stunden och tiden glömde jag bort. Ja jag har ju semester tänkte jag. Tog en massa bilder och en kopp kaffe till. Kvällen var så otroligt skön att jag aldrig ville den skulle ta slut. Tog lite mer bilder och drack lite mer kaffe innan jag kände mig nöjd. Skrev klart en dikt som denna gång blev lite sorgsen. När jag skriver har jag ett speciellt sätt att skriva på.

 
 

Klockan gick och jag kände mig ganska nöjd och började packa ihop mina saker och låste ordentligt sedan gick jag sakta tillbaka mot bilen. En fin eftermiddag som blivit kväll. Stannade till vid Vilången och tog lite magiska bilder över sjön. Sedan åkte jag hemåt.

Kommentera här: