Minigolf med broder vid Skymningen

 
 

Ute i vår skårgård ligger Skymningen med anor sedan långt tillbaka i tiden. KFUM hade och drev detta ställe i väldigt många år. Själv gick jag på något som hette Idrottsskolan där. Nu är det Herrgårdscampingen som sköter och driver detta. Där har de en fin äventyrsgolfbana.

 
 

De har byggt den av byggnader och platser som symboliserar Kristinehamn. Vår fina stadskyrka är med, gamla rådhuset, stadshotellet, Österviks kapell för att nämna några. Jag och broder bestämde oss för att först åka till ett loppis som han ville till och kika sedan ta en fika i skärgården med efterföljande mingolfrunda.

 
 

Vi drog iväg vädret ville först inte vara med oss det regnade men skulle tack och lov bli bättre. Efter loppiset styrde vi ut till Skymningen. Bestämde oss för att ta en fika först för att vädret skulle få en chans att bli bättre. Kaffe och morotskaka satt perfekt.

 
 

Nu var vi så redo för en brödrakamp i minigolf. Det började ganska skapligt för oss båda på de första hålen. Jag slog en boll som tog i kanten och rullade hela vägen tillbaka. Markus hade flytet och slog en hole in one. På nästkommande bana så gjorde jag samma sak men så även han. När vi så var klara räknade jag ihop resultatet. Det blev en jämn kamp in på mållinjen verkligen. Min broder segrade med ett slag 37 mot mina 38.

Fridens Mikael.

Kommentera här: