Årets första dopp vid mitt smultronställe

Vi alla har våra smultronställen platser som betyder lite mer, platser vi åker gärna och ofta till. Mitt är en sjö som ligger cirka en mil norr om Kristinehamn och heter Vilången. Nu var det så åter dags att bege sig dit upp och ta årets första dopp.

 
 

Vädret var som gjort för att bada i alla fall om man frågar mig. Packade ihop badkläder och drog sedan iväg mot Vilången. Vilken lycka när jag kom fram jag var helt ensam.

 
 

Annars brukar det alltid vara någon där. Skönt att vara ensam och helt själv. Kameran var så klart med så jag tog lite bilder på väg till badstället. Eller egentligen det är inte utmärkt men alla vet om att där går att bada.

 
 

Av och på så var jag så redo. Det var skönare i vattnet eller vad jag ärligt trodde det skulle vara. Rusade i ett par gånger det var så himla skönt gud så gott. När sedan årets premiärdopp var avklarat så tog jag lite fina bilder innan jag styrde bilen hemåt.

Fridens Mikael.

Kommentera här: