En fin helg och Mors dag

Just nu lever vi alla i en mycket oviss värld och samhälle där ingen egentligen vet hur länge detta kommer pågå med pandemin och Covid-19. Det jag vet med bestämdhet är att helgerna ter sig väldigt konstiga och märkliga. Nu om allt vore normalt skulle vi vara igång med fotbollssäsongen med vårt fotbollslag IFK Ölme men med rådande omständigheter så har inte säsongen kunnat komma igång.

 
 

Det finns ett försiktigt hopp om att komma igång i juni men det är osäkert. Likaså nästan över en natt så ställdes alla danser in och jag tillhör den grupp som älskar att åka ut på dans. Nu blir det tyvärr med stor sannolikhet en hel sommar utan en enda danskväll. Det är bara att gilla läget och försöka göra det bästa av rådande situation. Nu får jag som jag själv säger vara ofrivilligt hemma på helgerna. Det är så klart både och. Jag får ta det lite lugnare inte stressa runt en massa. Jag har fått en hel del gjort i min nya lägenhet här hemma.

 

Men i slutändan längtar jag ut till fotbollen och mina danskvällar. Vädret denna helg i Kristinehamn går absolut inte att klaga på strålande solsken och en temp som smugit sig över tjugo grader. Enligt mig är det lite för varmt jag är absolut ingen vän av värmen. Lagom är alltid bäst brukar jag säga det är mitt måtto.

 
 

I lördags ringde min broder och frågade vad vi skulle ge mamma på mors dag. Vart är du nu frågade jag direkt, nere på stan svarade han jag kommer ner direkt så köper vi något tillsammans. Det blev ett presentkort på en klädaffär samt ett kuvert med skraplotter precis vad hon tycker om.

 
 

Sedan bestämde vi oss för att ta oss en kort liten tur till ett ställe som heter Älvbron det ligger en bit utanför Kristinehamn. Där tog vi lite bilder. Tyvärr hade det växt igen runt och vid den gamla bron. Men lite bilder blev det ändå innan vi nöjda rullade hemåt för att få i oss lite mat. Det blev en riktigt fin lördag. På kvällen slog jag mig ner hemma på min balkong med en kall öl och bara slappade. Det gjorde ont och kändes i hjärtat för denna lördag skulle vi ha varit vid logen på dans till Matz Bladhs. Somnade gott den kväll / natten.

 
 

Söndagen vaknade jag till av att solen sken in genom fönstret åter en varm fin solig dag. Mors dag dessutom extra kul. Vi hade bestämt att vi skulle gå ut på restaurang La Cusina vilken mat Tham hade lagat i ordning högsta betyg. Förrätt med toast skagern sedan smörstekt gösfilé MUMS så gott. Vilken fin middag och mamma var så nöjd och glad. Sedan bar det hemåt för att fika och se Agneta Olzzon och Peter Grundström göra en väldigt fin livestream. Glad blev mamma när hon öppnade paketet och kuvertet. Jag är otroligt ödmjuk och tacksam att just du blev min mor. Genom alla år har jag haft en närvarande mamma. Så TACK från mitt hjärta.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: