Foto tur mot Bjurbäckens slussar

 
 

Vädret var helt underbart och väldigt fint som gjort för att ta en tur och fotografera. Först var jag ute och tittade lite då vårt fotbollslag IFK Ölme spelade träningsmatch mot KB Karlskoga. Även om jag stod utanför grindarna var det härligt att få se lite live fotboll. Kikade en liten stund innan jag rullade vidare mot ett ställe som heter Broby. Stannade till där och tog lite bilder. Det är så fint där och man får lite känsla av Engelsk där.

 
 

Sedan bar det så vidare Kungsskogen nästa där blev det också ett stopp för att ta lite bilder. Hittade sedan ett ödehus där jag tog lite bilder vädret var helt underbart skönt och väldigt vackert.

 
 

Satte mig ner en stund och bara njöt i solen. Kameran åkte flitigt fram för att ta bilder. Dags så att svänga in till Bjurbäckens slussar där det mysiga sluss caféet ligger. Där kan man fika och de bjuds på massa gott fika där bland annat räksmörgåsar.

 
 

Där åker jag gärna och ofta till. Tog en massa bilder där och gjorde även en liten videoblogg där. Gick runt där och tog bilder för glatta livet. Nu började myggen göra sig påminda med och ville tydligen vara med. Jag hade glömt myggoljan hemma tyvärr. Men började känna mig nöjd med de bilder jag tagit. Ett sista stopp blev det innan jag styrde hemåt mycket nöjd med denna vackra fina kväll. Kvar återstod att tömma bilderna från kameran gå igenom och redigera.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: