Midsommarafton

 
 

Denna midsommar blir på något sätt lite konstig och märklig. Främst med tanke på att jag haft som en fin tradition att åka upp till bygdegården i Kväggeshyttan och firat lite på eftermiddagen och även fikat där. Midsommardagen sen så har vi i många år åkt på en fin resa med de handikappade, till Gunnarskog där Fernandoz och Pia Pihlgrens spelat. Av allt detta blev det nu tyvärr inget på grund av pandemin. Men jag har också alltid gått hem till mina föräldrar och grillat och bara umgåtts.

 
 

Det skulle jag göra så även i år gå hem till mina föräldrar och broder. Gjorde mig klar hemma innan det blev en riktigt skön promenad ut till de. Det är skönt att de inte bor så långt ifrån mig. Det blev en riktigt skön promenad och jag mötte flera som kom cyklandes som skulle iväg och fira de med.

 
 

När jag kom hem var pappa i full gång med att göra i ordning grillen. Jag hjälpte mamma med att bära ut det vi skulle grilla och äta. Vädret var strålande fint och väldigt varmt. Slog mig ner och tog fram en kall öl. Så skönt och fint väder vilken fin kväll.  Så gott med grillat mums säger jag bara. Och ölen en för mig ny sort Grebbestad pilsner var väldigt god.

 

Så skönt att sitta ner med de som betyder mest för mig min älskade familj. Så gott, tog mig en öl till. Sedan gick vi in och kikade på dansbandet Micke Ahlgrens som gjorde en fantastisk fin livestream. Så mycket musikalitet och så mycket glädje och framförallt fin musik de bjöd på. De spelade så fint och bjöd på en massa fin dansmusik. Sedan när det var klart gick jag ut till bersån igen.

 
 

Vädret var så fint så jag satte mig med en kall öl och bara njöt av en väldigt fin kväll. Sedan var pappa snäll och skjutsade hem mig de tyckte inte jag skulle gå hem ensam i natten. TACK för denna midsommar.

Fridens Mikael.

Kommentera här: