Nationaldagsfirande vid bygdegården med tipspromenad

Vi lever i en oviss tid vi lever mitt i pandemin. Nu blir det allra flesta arrangemang inställda. Men ett som de inte ställde in var nationaldagsfirandet vid bygdegården i Kväggeshyttan. Där hade de tänkt till och anordnat en tipspromenad på nästan dyra kilometer. Gjorde mig klar och åkte hem för att hämta min bror som skulle följa med.

 
 

Då var vi bröder på väg mot Kväggeshyttan och bygdegården. Vädret var väldigt fint trots att de hade lovat regn. Fram och parkerade bilen så löste vi entré och började gå. Det var en väldigt vacker och fin natur vi gick i.

 
 

Stannade till för första frågan och det var då inte lätta frågor precis men det gick som det gick. Gick vidare fråga två dök upp. Sedan fortsatte det. Detta var så fint ordnat och flertal gånger har jag skrivit om vilka fantastiska fina eldsjälar det finns i vid denna bygdegård.

 
 

Det var så fina landskapsvyer som vi passerade och gick förbi. Det var en väg som jag aldrig gått på eller kört bil på förut. När vi så kom tillbaka till bygdegården skulle det smaka gott med fika. Kaffe bulle och lite goda hembakta kakor. Vi satt och njöt av fikat och jag kände en enorm stolthet över vårt land och denna fina dag.

 

Den svenska flaggan vajade i vinden. Träffade på en del som jag kände som vi kom att snacka lite med. Tog lite bilder och en kopp kaffe till. Det var så fint de hade anordnat detta. När vi så var nöjda tackade vi ordentligt och styrde hemåt.  Tack och på återseende tänkte jag direkt. Så mycket fint man fått uppleva genom åren vid bygdegården.

Fridens Mikael.

Kommentera här: