Frukost i Skärgården sen en tur och grilla kôrv vid en sjö

 
 

Ja hela denna helg har vi haft ett fantastiskt vackert underbart väder i Kristinehamn. Soligt och en klarblå himmel även om det varit kyligt i vindarna så har det varit skönt. Bestämde mig tidigt för att ta en tur ut och fotografera så även idag. Det gäller att passa på när man får så fina förutsättningar som denna söndag. Först hade jag planerat att åka till Copp och handla lite sedan styra ut till skärgården. Där hade jag planerat att slå mig ner och äta frukost. Det finns ingen finare än att sitta utomhus äta frukost. Samtidigt ha dessa vackra vyer som vi har ute i vår skärgård här i Kristinehamn.

 
 

Upp och hoppa bryggde på kaffe sedan blev det till att göra lite smörgåsar och packa ner allt jag skulle ha med mig på min planerade tur. Så vackert att vakna upp och mötas av solen. Jag blev också påmind om vad skitiga på ren svenska mina fönster i köket och sovrummet var.  Men så har jag också stora genomfartsvägen precis utanför mitt hus. Ja,ja inget att deppa ihop för bara ta en dag då vädret tillåter och putsa fönstren.

 
 

En sista koll där var stativet till kameran, kaffebryggaren avstängd allt var undanplockat och disken på sitt ställe. Sen drog jag iväg mot Coop för att handla lite och det blev korv och bröd sedan lite dricka och annat som jag behövde.

 
 

Styrde sedan ut mot vår fina skärgård här i Kristinehamn. Vilken härlig underbar dag detta kommer att bli tänkte jag. Parkerade längst ute vid udden där den välkända statyn Picassoskulpturen står. Pablo Picassos monumentskulptur föreställande hans fru. Plockade ur det jag skulle ha med. Så gott så mysigt det skulle bli. Slog mig ner och satt en stund och bara njöt av vädret och den vackra utsikten.

 
 

Tog lite bilder innan jag plockade fram min frukost. Så mysigt jag hade och det kändes som kaffet smakade extra gott. Åt mina smörgåsar som jag gjort hemma och sedan blev det kaffe på det.  Så avkopplande så rogivande att bara sitta där vilken fin start på en fin dag tänkte jag.

 
 

När jag så kände mig klar styrde jag vidare med bilen. Gjorde ett stopp för att ta lite bilder och åkte sedan vidare. Mitt tänkta stopp var det bilar vid så jag rullade vidare. Jag åkte upp till en sjö som jag åker ofta och gärna till Vilången heter den. När jag svängde av vägen så stod där redan två bilar attans tänkte jag men låt gå. Jag tog fram kameran och tog direkt lite bilder innan jag tog mig en skön promenad. På väg tillbaka till bilen hade jag en himla tur såg att de som var ute på udden packade ihop och lämnade. Så jag gick till bilen väntade ut tills de åkt. Fram med alla saker och så var jag snabb dit ut.

 
 

Började med att göra upp en skön värmande brasa för jag skulle även grilla korv. Försökte få fyr på elden det tog sin lilla tid men skam den som ger sig så lyckades jag. Det blev en värmande eld som värmde så gott där jag satt på en liten bänk och njöt av det vackra vädret men också av den fina naturen där. Tog lite bilder och gjorde en liten videoblogg till min blogg där med. Sen så började jag känna mig rätt så nöjd. Släckte elden ordentligt och styrde sedan hemåt för att spela Bingolotto.

Fridens Mikael.

 

Kommentera här: