Promenad i Kristinehamn

 
 

Vädret denna helg har varit helt strålande och så underbart. Både lördag och söndag var solen framme på en klarblå himmel. Då är det tråkigt att vara inne då vill man ut i det fina vädret och röra lite på sig. Efter ett loppis besök bestämde vi oss jag och min broder att styra ner till staden och där ta en skön promenad i det fina vädret. Syftet var att ta lite fina kort i vår fina stad.

 
 

Så härligt vi gick och bara njöt i solskenet och gång på gång åkte kameran fram vi tog en massa fina bilder som ni kan skåda i detta inlägg.

 
 

Tyvärr är mycket av det gamla Kristinehamn rivet men en del gator finns ju kvar. Hovslagaregatan är en sådan, Trädgårdsgatan en annan. Det är kul att se gamla bilder från Kristinehamn. Och filatelist som jag är eller med ett förenklat ord frimärkssamlare så gillar jag gamla vykort över min stad Kristinehamn.

 
 

Vi började känna oss nöjda med de bilder vi fotograferat. Klockan drog iväg det var dags att åka hem för att äta mat sedan invänta bandyfinalen från Studenternas i Uppsala på tv:n

 
 
Fridens Mikael. 

Kommentera här: