Dansen kontra fotbollen ligger nu i vila

Sitter här och funderar en del på livet så som det är just nu i rådande situation med allt som händer. Det som jag sörjer över som smärtar så hårt i mitt hjärta är att jag just nu inte kan åka ut på mina danskvällar. Samtidigt lider jag så med våra dansband som inte kan jobba de kan helt enkelt inte åka ut och spela upp till dans. Det är såklart tråkigt det drabbar många som har utgifter och löpande kostnader som det ska ut med var månad. Men nu sänder flertalet av våra dansband Livestreams som jag nöjt sitter hemma i soffan och kikar på.

 
 

När jag möjlighet har brukar jag swisha en liten slant som typ entrépeng till bandet som sänder. Nu senast i söndags satt jag hemma och njöt av grabbarna i Micke Ahlgrens som gjorde en fantastisk livestream. Det är fyra fantastiska musikanter som är sådana skickliga instrumentalister. Riktig fin traditionell genuin mogen dansmusik bjöd de på. Det roliga är att trumslagaren och sångaren Kent Ekman från början är från min stad Kristinehamn.

 
 

En bit in fick jag och min broder Markus en fin hyllning av bandet Vi ska spela en låt som heter Främling för bland annat två fina killar bröderna i Värmland. Det var fint gjort. Främling är en låt som många dansband spelar. Callinaz, Casanovas, Blender, Larz Kristerz , Martinez, Hedins är några andra dansband som gjort fantastiska livestreams.

 
 

Jag tackar ödmjukt från hjärtat till alla dansband som ställer upp ordnar fixar och kör streams så vi fans och danspublik får något att glädja oss åt och titta på. Nu ser jag fram emot den Tror det är 22 maj då ska mina stora idoler och favoriter, vänner i Streaplers köra en livestream. De släpper också sin nya skiva då. Och redan nämnda Martinez med en av vårt lands bästa sångerskor Sandra Estberg är en av våra riktigt stora och populäraste dansband. Sandra förtjänar egentligen ett eget inlägg här i min blogg. Deras livestream saknar motstycke vilken musik, vilka låtar vilken utstrålning.

 
 

Blender med sångerskan Maria Persson som flera år i rad blivit framröstad som Sveriges bästa dansbandssångerska i Malung. Guldklavegalan så fantastiska duktiga flickor vi har de är inte många men de som är gör detta så underbart bra.

 
 

Något som också smärtar mig en hel del är att just nu skulle fotbollssäsongen vara i full gång för vårt lag IFK Ölme men det är oskrivet när det eventuellt kommer igång och det ska börja spelas matcher. Och om det då blir spel med eller utan publik. Hur som känns det lite ledsamt men självklart är säkerheten och livet mera värt. Det är ju lika situation för alla föreningar och fotbollslag.

Fridens Mikael.

 

Kommentera här: