En fin tur té Vilången

 

Först ska jag börja med att för den nyfikne tala om att Vilången är en sjö som är belägen norr om Kristinehamn. Det är en sjö som jag åker ofta och väldigt gärna till. Den är så fint belägen lite norr om Kristinehamns kommun på väg mot Bjurtjärn. Det är så skönt att åka diut upp för där finner jag verkligen lugnet och avkopplingen.

 
 

Vädret var väldigt fint som jag bestämde mig snabbt att jag efter arbetsdagens slut skulle ta mig en tur upp för att dels fika men framförallt fotografera och se hur fint de gjort vid bladplatsen.

 
 

Åkte hem från jobbet och bryggde på kaffe packade ner det jag skulle ha med mig. Hämtade ett paket sedan bar det iväg. När jag kom fram hade jag turen att ingen annan var där.

 
 

Det var så fint där ett nytt fint bord stod det där och det var en riktigt skön sen eftermiddag som så sakta övergick till kväll. Tog mig en kopp kaffe och tog fram boken jag just nu läser. Knutby en fängslande historia och väldigt bra bok så här långt.

 
 

Det var så fint och skönt där jag satt då och då dök jag ner i påsen. Det blev lite bullar och muffins. Kameran åkte fram flertal gånger och jag tog en hel del fina bilder. Så bestämde jag mig för att packa ihop allt sedan ta mig en skön promenad. Lade in allt i bilen och tog mig sedan en skön promenad. Gick en väg som jag aldrig gått förut trots att jag varit uppe vid Vilången så många gånger. Det blev en del riktigt fina bilder. Solen gick långsamt ner och jag började känna mig nöjd med de bilder jag tagit. Gick till bilen för att rulla hemåt.

Fridens Mikael. 

Kommentarer:

1 Tony:

Jättefina kort och fint ställe.

Svar: Vilången är ett väldigt fint ställe att besöka!
//Mikael.
Mikael

Kommentera här: