Allhelgons dag

Ljusets låga vi idag tänder ett ljus vi vid en grav eller minneslund tänder för att få en stunds eftertanke , lite reflektion men ett sätt att få minnas, hedra och tänka på de nära och kära som varit i våra liv men som valde en annan väg i livet. I våra minnen finns de alltid kvar och bevarade. Jag minns alla möten, alla samtal, skratt och gråt i glädje såsom sorg. Livet är som en liten berg och dalbana det går upp och det går ner.

 
 

Idag tänder vi ett ljus och minns alla de som i våra liv är så saknade. Jag känner en tacksamhet för att jag fått träffa och ha just de personerna i mitt liv. Jag tänker på all klokskap och kunskap dessa människor gett mig. Vi alla bär på unika egenskaper vi alla fyller en funktion i vårt samhälle och vår värld. Så tack alla nära och kära för att just ni har varit en del i mitt liv för att just ni har gett mig så fina stunder. Samtal och för all ovärderlig kunskap. Denna låt med fina Hans Martin bär en text som innehåller en budskap som berör lite extra en dag som denna.

 
 

Denna text skrev jag och lade ut på min facebook sida, en text som fick många gillar markeringar och likes. Många kände igen sig i texten. Det blev lite pyssel här hemma med lite så grejer. Sedan åkte jag hem till mina föräldrar för att kika på fotboll på D-Play Degerfors spelade och de vann.  När så matchen var över åkte jag ut till kyrkogården för att tända ett ljus sedan gå till min farmors och farbrors grav. Det var så stämningsfullt att stå där och se de fina ljusen brinna.

 
 

Tände ett ljus vid minneslunden och det var riktigt stämningsfullt.  Så mycket ljus stod och bara såg på allt. Nu började det skymma och bli mörkt. Tog lite bilder innan jag gick mot bilen för Att åka hemåt. Åkte hem för att brygga på lite kaffe och bara koppla av. Kikade lite på Så mycket bättre.

Fridens Mikael. 

Kommentera här: