Julpynta hemma

Julpynta är inte min starkaste sida eller något som jag egentligen tycker om. Det känns som hysteri för ett antal dagar, veckor sedan bort med allt. Men nu när jag flyttade förra året till en större lägenhet så tänkte jag att det kan vara kul att göra ett försök att lägga ner sig lite och pynta till hemma i min lägenhet.

 
 

Sagt och gjort så fick det bli. Tog fram julgardinerna och strök lite på dom så de skulle se fina ut sedan ner med de som satt och upp med julgardinerna. Det blev riktigt fint och mysigt sedan fram med ljusstakarna i fönstren.

 
 

Lite dukar strök jag till och lade fram. Fick åka iväg och handla lite småsaker som fattades men sedan hade jag allt jag behövde. Ena ljusstaken var någon lampa trasig i så jag fick åka och köpa nya lampor. Kom hem och det fattades en lampa. Men skulle upp på vinden och hämta ner min julgran. Då fann jag två ljusstakar som bara låg där kan vara bra att se först vad man har hemma. 

Ner och fram upp med ljusstakarna i fönstren. Passade även på att klippa till två blommor så de skulle få lite bättre näring och fart. Det blev riktigt snyggt tyckte jag själv och det är huvudsaken att jag är nöjd. 

 
 
 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: