Fyrudden i Kristinehamns skärgård

För ett par månader sedan fick jag i vår lokatidning läsa om en plats som låg belägen ute i vår skärgård, Fyrudden. Nyfiken blev jag att söka upp detta ställe och åka dit. Sagt och gjort en lördag tog jag min broder med mig och vi drog ut i skärgården för att fotografera.

 

 
 

Parkerade bilen och tog lite bilder direkt ute vid Picassoudden. När vi så gått runt där och tagit lite bilder var det skönt att slå sig ner för en liten fika slash frukost. Nu började molnen att dra ihop sig och det blev lite gråare på himlen.

 

 
 

Vi gick sedan sista biten ut till Fyrudden som platsen hette. Tanken slog mig gång på gång vilka fina små stugor och hus det låg efter vägen ut. När vi kom fram blev det lite mera bilder tagna. Blev en promenad tillbaka till bilen för att sedan åka hemåt och äta mat det vankades också fotboll då Degerfors spelar match.

 

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: