Kristinehamns hembygdsgård

 
 

Vår fina vackra hembygdsgård här i Kristinehamn har anor sedan långt tillbaka i tiden. Ända tillbaka sedan 1930–talet har Kristinehamns hembygdsförening varit på den plats man är idag. Flertalet av byggnaderna har en historia från 30-talet en del ännu äldre. Skulle åka och handla lite mat men bestämde mig för att åka upp till vår hembygdsgård för att fotografera lite denna söndags morgon.

 
 

Vädret var ganska fint så jag packade ner kameran och drog iväg. Parkerade bilen och tog direkt lite bilder. Först på Norrgården där man året runt kan fika vilket är mycket mysigt och trevligt.

 
 

Det blev en fin promenad där jag gick runt och ivrigt fotade med min kamera. Det är så rogivande och lugnt att gå runt där vid vår fina hembygdsgård.

 
 

Den gamla kaffestugan och lusthuset. Gick sedan vidare och tog på lite fina blommor. Lumbomsgården som för längesedan stått nere i staden. Det lilla vattenfallet med. Tog de sista bilderna innan jag åkte och handlade.

 
 
Fridens Mikael. 

Kommentera här: