Foto tur till Kungens rastplats

Det var väldigt vackert väder då jag vaknade tidigt på morgonen och snabbt bestämde jag mig för att åka ut och fotografera. Men tänkte även grilla lite korv. Sagt och gjort började packa ner förbereda fika som jag skulle ha med mig.

 
 

Åkte in till Coop och handlade lite som jag behövde ha med mig sedan drog jag iväg. Gjorde två stopp på vägen för att ta lite kort. När jag så kom fram var där ingen bil det var perfekt tänkte jag.

 
 

Packade ur bilen och gick sedan ner mot vattnet. Det var riktigt fint väder. Gött att vara först på plats och få vindskyddet som är där. Jag började ganska direkt med att göra upp en brasa. När den så började ta fart satte jag mig ner med en kopp kaffe.

 
 

Tog fram och tog mig en smörgås med vilket smakade mycket gott. Elden sprakade så fint och jag lade på lite mer grenar och tog lite mer bilder. Stunden senare kom det ett par till men de fick vara en bit ifrån mig. Det finns lite fler platser att vara på som tur är.

 
 

Efter en stund kom en äldre dam och ville boka platsen efter mig de skulle ha kalas där. Jag fann mig att plocka ihop och gå vidare för att ta lite mer kort. Jag svarade artigt att de gick bra. Packade ihop mina saker och gick sedan vidare. Tog lite mer kort innan jag var nöjd och åkte hemåt.

Fridens Mikael.

Kommentera här: