En tur till sommarstugan en tur ut i skogen

Vädret var riktigt skönt ja helt underbar gott till en början ska tilläggas. Bestämde mig för att ta en tur upp till vår sommarstuga och en promenad t i skogen för att leta efter kantareller. Bryggde på kaffe och gjorde i ordning lite gott fika som jag skulle ta med mig.

 
 

Sedan åkte jag i väg. Det var så skönt då jag kom fram och parkerade bilen och började gå upp mot vår sommarstuga. Tog lite bilder med kameran för att få till min blogg. Vädret var just nu väldigt skönt.

 
 

Kom fram och kikade till innan jag gick ut i skogen. Men först kollade jag till min gran en gran som jag satte då jag var väldigt liten. Den har nu växt och blivit rejält stor. Brukar alltid ta kort på den och prata lite med min gran.

 
 

Sedan gick jag ut mot skogen. Men där hade markägare fällt skog och det rejält. De hade gallrat ur rejält så jag hittade inte vägen till mitt ställe. Jag gick och gick vart var vägen där jag skulle vika av. Den fanns inte eller så var den bortröjd.

 
 

Ja, ja hur som fick jag mig en riktigt skön lång skogspromenad. Kom tillbaka till stugan då plockade jag fram mitt kaffe och smörgåsarna som ag hade med mig. Så skönt det var att sitta där och bara njuta. Satt där och allt var så lugnt vindstilla och solen värde så gott. Men efter ett tag började det regna då fann jag att plocka ihop mina saker och bege mig mot bilen. Det blev inga kantareller men väl en trevlig tur till vår sommarstuga ändå.

Fridens Mikael.

Kommentera här: