Hults sommarhem

Söder om Kristinehamn ligger en verklig pärla och ett väldigt fint ställe alldeles invid Vänerns strand som heter Hults sommarhem.  Dit kan man åka sommartid och bara strosa runt i de fina omgivningarna. På sommaren öppnar de upp sitt café. De har även loppis på övervåningen och det är något jag tycker om att besöka så är det loppis. Jag bestämde mig för att åka ner dit.

 
 

Lite fakta om Hults sommarhem

Ovanför stranden finns en gräsplan lämplig för solbadande såväl som för fotboll, brännboll och volleyboll. Där dansas runt midsommarstång och där sjungs det “Vintern ra…”.
På en kulle, med utsikt över sjö, strand och gräsplan, ligger sommarhemmet. Huset inrymmer kiosk, toaletter, kök och serveringsutrymmen. Där ligger också ett kapell. Equmeniakyrkan där brukar de anordna gudstjänster och andra trevliga aktiviteter. Detta är ett mycket populärt utflyktsmål.

 
 

Vägen ner var fin inte så mycket trafik vilket var skönt Svängde in och vädret var riktigt fint. Nu skulle det smaska med en go fika. Men först skulle jag besöka deras loppis på övervåningen. Jag hittade några av de klassiska Fem böckerna som Enid Blyton skrev de köpte jag.

 
 

Nu skulle det smaka med fika. Glass, en god liten kaka och så kaffe såklart. Så skönt att sitta ute på verandan och blicka ut över Vänern. Så god glassen smakade och så skönt vädret var där jag satt.

 
 

Det var en riktigt fin dag. När jag sedan hade fikat klart gick jag och tog lite kort innan jag styrde bilen hemåt. Så gott det var och trevligt blev en fin tur dit ner. Hults sommarhem kan jag verkligen rekommendera ett besök på.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: