Loppis i bygdegården vid Kväggeshyttan

I kväggeshyttan någon mil norr om Kristinehamn ligger Kväggeshyttan. Där finns en gammal skola som idag fungerar som en bygdegård sedan många, många år tillbaka åt Bjurtjärns byalag. Under året arrangeras en rad olika trivsamma och trevliga arrangemang vid bygdegården. Allt från valborgsfirande till Midsommarfirande till pubkvällar och julmarknad bland annat.

 
 

På grund av pandemin har de inte kunnat arrangerat några aktiviteter och kvällar vid bygdegården. Men nu har de lite släppt på restriktionerna och byalaget planerade därför att arrangera en loppis vid bygdegården. Jag och min bror Markus brukar alltid åk upp när de arrangerar något om vi bara har möjlighet och tid till det.

 

 
 
 

Vädermässigt var det absoluta perfekta förhållanden. Strålande solsken och nästintill vindstilla och väldigt varmt det var som upplagt för loppis utomhus. Glädjande nog var det många som hade hörsammat och valde att komma dit för att stå och sälja. Men även många besökare hade sökt sig dit för att göra lite fynd.

 
 

De personer som är med i byalaget i styrelsen och övriga de lägger ner ett riktigt stort beundransvärt arbete ideellt i och kring bygdegården. De samtliga och alla övriga krafter ska ha en stor varsin guldstjärna. Det är ett beundransvärt arbete de lägger ner de servar och fixar och ser till så att allt funkar och att alla som kommer dit trivs. Det finns inte ord nog att hylla de fantastiska krafter som är och finns. Bock och tack säger jag från hjärtat.

 
 

När vi kom upp jag och min bror var där redan mycket folk och säljare. Vädret var helt perfekt. Jag tog lite kort med kameran. Sedan gick vi runt och tittade vad alla hade att sälja. Det fanns mycket fina saker att köpa där. Hittade en jättefin tavla som jag slog till på direkt och köpte. Sedan fann jag två mindre tavlor som jag också köpte direkt. Nu var både jag och min broder extremt fikasugna så vi gick och köpte fika. Jag betalade lite extra så de fick lite mer av mig, det går till byalaget sade jag. Tusen tack sade Ronny och Björn i kör. Så gott att sitta ner i denna fina miljö och dricka kaffe. Ja korv blev det med. Mycket nöjda åkte vi hemåt men innan tackade vi för oss ordentligt. Tack till alla som gjorde denna dag så trivsam. Träffade även Yvonne en som arbetar som vikarie på mitt arbete.

Fridens Mikael.

Kommentera här: