Julafton

Så var det åter dags för en av årets absolut finaste högtider och höjdpunkter julafton. Först måste jag säga att det som var helt magiskt underbart var att vi hade fått snö, snö, snö och kyla på det som gjorde att den låg kvar. Jag kan inte minnas när vi senast hade snö på julafton. Men så fantastiskt det var.

 
 

Först är det processen med att ge sig ut och leta julklappar till de där hemma. Det är alltid lika spännande varje år det händer. Det är till mamma, pappa och min broder. Jo det där passar och den där var riktigt snygg den köper jag. Så höll jag på en del grejer beställde jag från internet.

 
 

Jag satt på julaftonsmorgon o förmiddag som jag gör varje år och slår in mina julklappar. Lite musik på för att skapa stämning. Utanför mitt fönster var det ett underbart väder strålande solsken och minusgrader. Det var som ett vackert julkort.

 
 

När alla julklappar var inslagna så gjorde jag lite frukost tog min medicin. En kopp kaffe slank ner. Så gott och mysigt det var. Började sedan göra mig klar och åkte iväg för att handla lite innan jag skulle hem till familjen och fira. Köpte en fin julgrupp till mamma och pappa den var riktigt fin.

 
 

Den blev mamma så himla glad för. Så skönt att komma hem och slå sig ner och känna lugnet och få fira jul med mamma och pappa och min bror. Vi hjälptes åt med att fixa det sista innan det var dags att slå sig ner för att av den goda julmaten. Jag åt lite av varje en ganska liten lagom portion. Efter maten var det så dags att bänka sig för att lyssna och titta på årets julvärld Tareq Taylor. Säger bara WOW helt fantastisk. Han började med att hylla sin mamma, ett tal som berörde många hjärtan så även mitt.

 
 

Kalle Anka och hans vänner avlöpte sedan var det dags för filmen Kan du vissla Johanna. Den är så fantastisk och Per Oscarsson gör sin rollfigur lysande. Berra som letar efter en morfar. Nu var det dags för kaffe innan vi skulle dela ut julklapparna. Mina föräldrar fick väldigt mycket av mig som ett tack för allt vad de betytt och betyder för all hjälp jag fått när jag är sjuk. Jag fick bland en väldigt intressant bok av min bror om diabetes typ 2. Äggkoppar och ett fint pussel över Kristinehamn bland annat. Jag kan inte vara annat än nöjd.

 
 

Klockan drog sig mot 18:15 och något jag längtat efter Svensson, Svensson firar jul. Denna serie som jag älskar så mycket. Och detta måste jag bara se varje år. Gustav Svensson i högform hans hustru Lena samt barnen Lina och Max. Nu blev det till att bara njuta av kvällen och gemenskapen. Väldigt nöjd kröp jag ner i sängen för att sova och det dröjde inte länge förrän jag somnade.  Ett stort tack för allt jag fått.

 
 
Fridens Mikael.

Kommentera här: