Foto tur till Bjurbäckens slussar

Vädret har de senaste helgerna varit väldigt vackert och fint. Det har varit ett perfekt väder för att åka ut och fotografera.  Jag bestämde mig direkt då jag vaknade att jag dels skulle åka ut och vart jag skulle åka med. Bjurbäckens slussar och sedan vidare till Asphyttan är ställen som jag gärna och ofta åker till och fotograferar. Det är så fina omgivningar där.

 
 

Gjorde klart allt hemma. Bryggde på kaffe och packade ner allt så drog jag iväg. Tankade bilen och for sedan iväg. En sista koll allt var med. Vädret var så sagolikt vackert och fint. Först till Storfors skulle jag köra vilket jag gjorde och sedan vidare.

 
 

Det var ganska lagom med trafik på vägen som jag mötte. Nu började jag närma mig Bjurbäcken. Jag började bli väldigt kaffesugen. Men valde att ta lite bilder först innan jag skulle slå mig ner och fika.

 
 

Vattnet brusade så friskt i forsen som är där. Den är inte så stor men ändå tillräckligt stor. Det är i dessa stunder av livet som jag slappnar av och bara njuter totalt. Kameran åkte fram väldigt flitigt och jag tog en massa bilder.

 
 

Kände efter ett tag att det blev för enormt stor längtan efter kaffe. Så jag slog mig ner för att fika. Kaffe, smörgås med stekt ägg på och strålande solsken. En liten and kom förbi och jag kastade till honom en bulle som han tacksamt tuggade i sig.

 
 

Jag gick och slängde ut lite mer bröd till ett par änder till som snabbt skyndade sig dit. Det såg lite lustigt och roligt ut. Dags så för mig att åka vidare till Bjurbäckens fina slusscafé för att där ta lite mer bilder. Sista biten och vägen fram var lite bökig att köra på men det gick.

 
 

Det är ett väldigt fint ställe och fantastiska vackra omgivningar där. Kameran åkte fram direkt och jag smällde av lite bilder. Sedan gick jag runt i de fina omgivningarna och tog en massa bilder.

 
 

Det är ett imponerande sjösystem och slussar som råder och är där i Bjurbäcken. Bestämde mig för att åka vidare till sista stoppet för dagen. Asphyttan och Asphyttans slussar också ett väldigt fint ställe. Parkerade bilen och tog lite att dricka innan jag gick iväg för att ta lite bilder. Nu började så sakta solen att gå ner så jag tog de sista bilderna och kände mig sedan väldigt nöjd med dagen.

Fridens Mikael.

Kommentera här: