Foto tur till Molkom och Nyeds hembygdsgård (Upperudslogen)

Vädret denna helg var så fantastiskt underbart vackert och jag bestämde mig att även på söndagen åka ut och fotografera. Denna gång hade jag planerat in en tur till Molkom närmare bestämt Nyeds hembygdsgård och Upperudslogen. Denna mycket fina välskötta dansloge som vi åker till på sommaren på logdans.

 
 

Gjorde kaffe hemma sedan lite smörgåsar och annat som jag behövde ha med mig packade jag ner. Lite cd skivor åkte med. En sista koll allt var med så nu drog jag iväg. Ut till garaget backade ut bilen sedan bar det iväg mot först Väse sedan Molkom.

 
 

Där satt jag och körde med musiken i bilstereon. Svängde in vid Väse kyrka för att ta lite bilder där. Vädret var alldeles klart och jätte vackert med minusgrader. Frisk och klar luft. Tog en hel del bilder där innan jag styrde vidare mot Molkom.

 
 

Denna väg som jag kört så många gånger då jag åkt upp till logen på dans. Nu var det inte dans utan fotografera som jag skulle göra. Så vackert där var vid Molkoms sjön.  Gjorde ett stopp vid Nyeds kyrka. Denna vackert belägna kyrka invid sjön.

 
 

Kameran åkte fram direkt och jag tog en massa fina bilder och filmade en hel del också. Jag gjorde små filmer på dryga minuten. Gick sedan till bilen för att åka till mitt slutmål. Nyeds hembygdsgård, Upperudslogen. Denna fina loge som vi så många år besökt på dans.

 
 

Började med att ta lite bilder innan jag skulle fika. Sedan slog jag mig ner för att ta en kopp kaffe och en smörgås. Så gott att sitta ner och fika utanför logen. Jag fick lite längtan till sommar, sol , värme och logdans. Gjorde även en videoblogg innan jag väldigt nöjd rullade sakta hemåt. En fin dag med en massa fina bilder i min kamera.

Fridens Mikael.

Kommentera här: