En skön långpromenad ut I vår fina skärgård I Kristinehamn

 
 

Vädret var strålande vackert och väldigt fint. Cirka 15-16 minusgrader klarblå himmel och en sol. Bestämde mig tidigt för att flexa ut tidigare från jobbet och åka hem. Väl hemma byta om för att sedan ta en tur ut i vår fina skärgård här i Kristinehamn. Sagt och gjort så gjorde jag sedan åkte jag ut och parkerade bilen och tog fram kameran.

 
 

Tog direkt ett par bilder innan jag åkte vidare och parkerade bilen sedan skulle jag ta en skön långpromenad. Vilket underbart vackert väder. Stannade flera gånger och tog bilder. Vädret var alldeles underbart skönt.

 
 

På sina håll låg isen på andra håll var vattnet framme. Det var så pass att det absolut inte gick att beträda isen. Jag gick vidare mot mitt mål som var Picassostatyn. Det är en femton meter hög staty som står längst ut i vår skärgård.

 
 

Så kom jag fram och det var så fint där ute. Kommunen har satt upp väldigt fina snöbollar så lyste så vackert och fint. Jag tog en massa kort ute och runt udden. Det började så sakta skymma och jag kände mig klar med de bilder jag tagit. Vände om och började gå tillbaka mot bilen min.

 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: