På promenad genom stan

Varje lördag brukar jag åka ner till stan för att tippa. Det är mest för att vara med lite och få känna lite spänning. Men denna lördag var vädret väldigt fint så jag tog med mig min kamera för att ta lite bilder.

 
 

Klädde på mig och drog iväg. Parkerade bilen och gick till vår stadspark för att ta lite bilder där. Ganska flitigt åkte kameran fram och jag tog en massa bilder. Det var fina vyer som jag förevigade på bild.

 
 

En vacker fin helårsfontän finns också som en konstnär vid namn Carl Nesjar gjort. Tyvärr har någon eller några roat sig med att slänga i en massa stenar i den. Tråkigt när folk inte kan låta saker och ting få vara i fred.

 
 

Gick även över den nya bron och tog lite bilder. Fortsatte sedan in mot centrum för att dels tippa och sedan unna mig att gå ut och käka mat. Ibland måste man unna sig det. Jag har i England mitt favoritlag Norwich City FC och i Sverige då det gäller ishockeyn är det Södertälje Sportklubb.

 
 

Gick sedan till Steakhouse 1895 som restaurangen heter för att äta mat. Snitzel , stekt potatis och bea blev perfekt och väldigt gott var det också. Stärkt av måltiden åkte jag hem för att se på ishockeyn på tv:n Rögle mot Luleå en riktigt bra match.

Fridens Mikael.

Kommentera här: