Midsommarafton

Tanken slår mig vad fort ett år går. Det var så åter dags för midsommarafton. En riktigt fin högtid och årstid på året. Jag brukar varje år åka hem till mina föräldrar så grillar vi och har det mysigt umgås tillsammans.

 
 
 

När jag vaknade hemma var solen framme vilket var skönt. Passade på att diska och städa lite hemma innan det blev en dusch för att göra sig klar. Jag hade lovat att skjutsa min vän till hennes mamma.

 
 
 

Maxi gick jag sedan in på och handlade med mig lite hem till mina föräldrar. Min mamma tycker så mycket om skrapkryss. Vädret var alldeles perfekt när jag kom hem till de. Så jag tog och satte mig ner så blev det lite kaffe. Vad vore livet utan kaffe.

 
 
 
 

Fåglarna kvittrade och solen sken så varmt och gott på en himmel som var nästintill klarblå. Så hjälptes vi åt med att plocka fram allt för att grilla. Det är några saker som behövs. Jag passade på att göra en hälsning till min sida på Instagram. Tog även lite fina bilder med mobilen i trädgården.  Pappa började grilla och jag slog mig ner för att vara behjälplig. Så var det klart för att äta. Precis innan kom en jättestor geting och flög runt men vi lyckades få bort den.

 
 
 

Så gott med grillat, potatissallad och något nytt jag testa och provsmakade för första gången. Mariestads alkoholfri den var riktigt god. Efter detta blev det en tjockkorv innan jag var fullkomligt proppmätt. De andra i familjen gick in för att spela Bingolotto men jag satt kvar utomhus och njöt i detta underbara härliga fina väder. Musik i lurarna och bara koppla av. Men sen gick allt jag också in för att se slutet av bingon innan min bror och jag satte oss och snackade lite. En trevlig midsommar var således till ända.

Fridens Mikael.

Kommentera här: