Promenad i ett väldgt vackert väder

Dennna söndag bjöd på ett fantastiskt väder. Plusgrader även om det på marken låg lite frost.  Klarblå himmel och en stor sol. Det var som gjort för att gå ut och fotografera vilket jag också bestämde mig för att göra.
 
 

Gjorde det jag skulle hemma innan jag promenrade ut. Packade kameran i väskan och kollade batteriet allt var fixat. Sedan gick jag ut. Vädret var helt underbart så skönt och så fint.
 
 

Skulle gå hem till mina föräldrar och bestämde mig för att gå via Mariebergsområdet här i stan. Flera gånger åkte kameran fram och ivrigt tog jag kort. Det gäller att så fint fånga dagen.
 
 

Blev ett stopp vid Svandammen där jag tog ett par riktigt fina bilder. När jag var liten gick man dit och matade änderna och fåglarna där. En klarblå himmel en stor värmande sol högt på himmlen.
 
 
Så fint , så fint var vädret. Jag stod still en stund och bara nadades in den klara sköna luften. Gick sedan vidare sista biten hem till mina föräldrar. Skönt att komma hem och slå sig ner.
 
 
 
Det blev lite mat och sedan kika lite på fotbollen på tv:n. Nöjd var jag sedan så jag gjorde mig klar och började knalla hemåt. Det blev en riktigt skön promenad i ett riktigt skönt väder.
 
 

Fridens Mikael.

Kommentera här: