En liten tur en kopp kaffe vid hembygdsgården

 

 
 

Vädret har den senaste tiden varit väldigt fint, varmt om inte annat. Jag kände en sån stor lust att åka till hembygdsgården och fika denna fina dag. Och nu är jag sjukskriven i väntan på en operation jag ska göra. Norrgården heter stället där man fikar, väldigt trevligt och mysigt.

 
 

Övriga familjen hängde på och följde med mig dit. Det var väldigt fint väder varmt och skönt. Kaffe och en morotskaka fick det bli. Det är mysigt att sitta i denna fina grönska och miljö som är där. Sedan promenera runt och ta lite fina bilder.

 
 

Några av husen och byggnaderna har anor från 30-talet har jag läst mig till. De har en väldigt intressant historia tycker jag. Gamla kulturhistoriska arv och saker är väldigt kul att besöka och titta på. Det var en riktigt fin eftermiddag och stund vi alla fick vid vår fina hembygdsgård här i Kristinehamn.

Fridens Mikael.

Kommentera här: