Fredag kväll

Det är alltid en mycket speciell skön känsla när det är fredag och man stämplar ut från jobbet. Åter en arbetsvecka är gjord åter väntar en helg med lite ledighet. När jag bodde i min gamla lägenhet hade jag en fin ritual eller tradition som jag gjorde nästan varje fredag när jag kom hem. Om jag inte skulle bort eller göra något annat så tappade jag upp ett varmt bad satte på lite lugn avslappnande musik och tog en kall öl. Det var så skönt att krypa ner och bara slappna av i hela kroppen.

 
 
 
 
 
När jag sedan flyttade till min nya lägenhet för lite mer än 2 år sedan. Då fick jag inget badkar utan dusch. Lite, lite tråkigt men allt det andra helheten vägde såklart över. Nu trivs jag mycket bra att ha ett eget kök och sovrum känns lyxigt för mig. Åter var det nu fredag.
 
 

Åkte och handlade efter jobbet för jag ville ha lite gott till kvällen. Det finns ett band som heter Haaks som är så fantastiska att spela. Varje fredag klockan 18:00 så livestremar de och det är riktigt underhållande att kika på.

 
 

Enormt duktiga grabbar så musikaliska och de har hållit på i hela tjugonio år. Började så smått med maten gjorde mos, stekte en laxburgare och toppade med lite grönsaker det blev väldigt gott. En stund efter att Haaks slutat sin sändning var det dags för ”På Spåret” det är ett av mina absoluta favoritprogram.  Kristian och Fredrik är så fantastiska ihop som programledare respektive domare. I ett program pratade de på tio poäng om tapetklister som en av ledtrådarna. Ja de åkte till min stad Kristinehamn. För härifrån kom bandet Jumper och en av deras låtar hette just tapetklister.

 
 

Väldigt trivsamt program det där. Svåra frågor och resmål men så ska det vara. Det var gött att äta min lagade mat sedan krypa ner i soffan och kika på tv:n. Det blev en väldigt mysig fin trevlig fredagskväll som alltid.

Fridens Mikael.

Kommentera här: